Tällä hetkellä käsittelemme 14.5.2025 saapuneita starttirahan ja 20.4.2025 saapuneita palkkatuen maksatushakemuksia.
Maksatus
Maksatuksen tilanne
Tampereen seudun työllisyysalueen lakisääteisten työvoimapalvelujen maksatustehtävät hoidetaan keskitetysti Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelujen maksatustiimissä. Maksatustiimi hoitaa starttirahojen, palkkatukien, mukaan lukien 55-vuotta täyttäneiden työllistämistuki, harkinnanvaraisten kulukorvausten, matka- ja yöpymiskustannusten korvausten, työolosuhteiden järjestelytukien sekä lakisääteisiin työvoimapalveluihin liittyvien hankintojen ostolaskujen maksatuksen.
Maksatuksen hakeminen
Sähköinen asiointi nopeuttaa hakemusten käsittelyä. Hae maksatusta Aluehallinnon asiointipalvelussa päätöksen mukaisesti. Palvelussa voit jättää hakemuksen, vastata täydennyspyyntöihin, täydentää hakemusta ja vastaanottaa asiaasi koskevat päätökset. Sähköisen asioinnin tiedot löytyvät hakuohjeista ja lomakkeista.
Kirjaudu asiointipalveluun henkilökohtaisella pankkitunnisteella, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Täytä hakemus ja lisää siihen tarvittavat liitteet asiointipalvelun palveluvalikon kautta. Asiointipalvelu ohjaa hakemuksen täyttämisessä ja lähettää ilmoituksia asioinnin etenemisestä.
Muutosverokortti starttirahaa varten
Jos haluat muuttaa starttirahan veroprosenttia, voit hakea muutosverokortin etuutta varten Verohallinnolta.
Toimi näin:
- Tilaa muutosverokortti OmaVerossa (vero.fi/omavero).
- Valitse maksajaksi: Muu suomalainen maksaja
- Anna maksajan tiedoiksi: Tampereen kaupunki, Y-tunnus 0211675-2
Tärkeää:
Sinun ei tarvitse lähettää verokorttia meille. Saamme sen suoraan Verohallinnolta, jos maksajatiedot ovat oikein. Jos tiedot ovat virheelliset, verokortti ei siirry automaattisesti, ja ennakonpidätys tehdään oletuksena 25 %:n mukaan.”
Ennen 1.7.2023 myönnettyjen palkkatukien maksatusta haetaan lomakkeilla
KUNTA321 Palkkatuen maksatushakemus kunnat
KUNTA322 Palkkatuen maksatushakemus muut kuin kunnat.
Jos et voi käyttää verkkopalvelua, harkinnanvaraista kulukorvausta ja palkkatukien maksatusta on mahdollista hakea myös paperisella hakulomakkeella. Voit lähettää harkinnanvaraisen kulukorvauksen skannatun, paperisen maksatushakemuksen sähköpostin liitteenä osoitteeseen [email protected]. Palkkatukien paperiset maksatushakemukset voit osoittaa sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Paperiset hakemukset on mahdollista lähettää myös postitse:
Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut
Maksatustiimi
PL 487
33101 Tampere
Käsittelyajat
TE-uudistuksessa maksatustehtävät siirtyivät Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskukselta (KEHA-keskus) 45 työllisyysalueelle 1.1.2025. Tehtävien siirron vuoksi maksatukseen saattaa tulla viiveitä alkuvuodesta. Käsittelemme maksatushakemukset saapumisjärjestyksessä.
Starttirahan maksupäivät ovat kuukauden 15. ja 31. päivä/kuun viimeinen päivä. Maksupäivän sijoittuessa viikonloppuun tai arkipyhäpäivälle maksupäivä on edellinen pankkipäivänä. Muille tuille ja avustuksille ei ole määritelty erillisiä maksupäiviä.
Ota yhteyttä
Käsittelyn nopeuttamiseksi ota yhteyttä tukiin, avustuksiin ja ostolaskujen liittyvissä kysymyksissä sähköpostitse. Käsittelemme yhteydenottopyynnöt saapumisjärjestyksessä.
Kysymykset harkinnanvaraisista kulukorvauksista: [email protected]
Kysymykset muista maksatusasioista: [email protected]
Maksatuksen yleisneuvontaa antavat Tampereen kaupungin työnhakijoiden ja työnantajien puhelinlinjat.
Yritys-Suomen neuvontapalvelu
Maksatuksen sähköisessä hakemisessa neuvoo myös Yritys-Suomi -neuvonta.
Neuvonta palvelee arkisin kello 9.00–15.00 puhelimitse, palvelupyynnöllä ja Työmarkkinatorin chatissa. Palvelua saa suomen, ruotsin ja englannin kielillä numerosta 0295 020 500.
Puhelun hinta määräytyy soittajan operaattorin hinnaston mukaan.