Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Epäiltyjen seksuaalirikosten tutkinta etenee

Julkaistu 5.4.2019 15.59

Sisä-Suomen poliisilaitokselta saadun tiedon mukaan poliisi on edistynyt epäiltyjen seksuaalirikosten tutkinnassa.

Tutkinnassa on selvinnyt, että Kalkun epäillyssä rikoksessa ei epäillä enää raiskausta, ja poliisi selvittää, onko kyseessä seksuaalirikoksen yritys tai jokin muu rikos. Yhtenä tutkintalinjana on myös se, että ei ole tapahtunut mitään rikosta. Poliisi selvittää tätä parhaillaan.

Tesoman epäillyn tapauksen tutkinta on edistynyt, ja tapahtumia tutkitaan tämänhetkisten tietojen perusteella törkeänä raiskauksena. Tämänhetkisen tiedon mukaan tapaaminen ei ole ollut sattumanvarainen. Uhrin ja epäillyn tekijän yhteydenpitoa sosiaalisessa mediassa ennen tapaamista selvitetään.

Tutkinnassa on vahvistunut, että näitä epäiltyjä tapauksia ei yhdistä muu kuin sama päivämäärä. Sosiaalisessa mediassa on levinnyt laajasti väite, että tapauksiin liittyisi ulkomaalaisia henkilöitä. Tutkinnanjohtajan, rikoskomisario Joni Länsipuron mukaan poliisin tämänhetkisten tietojen mukaan näille väitteille ei ole mitään perusteita. Koska kyseessä on lapsiin kohdistuneiden seksuaalirikosten tutkinta, asiasta ei voi tiedottaa tässä vaiheessa enempää.

Koska tapaus puhuttaa nyt lapsia ja nuoria Tampereella, kaupunki on julkaissut verkkosivuillaan tiedotteen, jossa ohjeistetaan mihin lapset ja vanhemmat voivat ottaa yhteyttä mieltä painavissa asioissa.

Tiedote: Lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset puhuttavat Tampereella

Jouni Perttula