Siirry sisältöön

Kesäduuni21-kampanja ja Rekrytori aloittavat yhteistyön nuorten kesätyömahdollisuuksien parantamiseksi

Julkaistu 7.4.2021 14.28

Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelujen, Ohjaamo Tampereen ja TE-palveluiden toteuttama Kesäduuni21-kampanja aloittaa yhteistyön Rekrytorin kanssa. Yhteistyö toimii nimellä "Rekrytori goes Kesäduuni". Yhteistyön tarkoituksena on edistää nuorten kesätyöpaikkojen löytymistä. Erityisesti pieniä ja keskisuuria yrityksiä kannustetaan palkkaamaan nuoria esimerkiksi lyhyempiin työsuhteisiin.

– Koronan vietyä monelta nuorelta jo yhden kesän työkokemuksen, oli erityisen tärkeää maksimoida keinot nuorten auttamiseksi. Rekrytori-yhteistyön kautta saamme sanomamme työllistämisen merkityksestä entistä useampien yritysten tietoisuuteen, sanoo Petri Pekkola, työmarkkinoiden toimivuuden ja kohtaannon erityisasiantuntija Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalveluista.

Kesäduuni21-kampanjassa Tampereen alueen yritykset etsivät 17–30-vuotiaita kesätyöntekijöitä. Työpaikkojen ilmoittaminen ja hakeminen tapahtuu helposti sähköisen järjestelmän avulla.

– Rohkaisemme yrityksiä tutustumaan oman kylän nuoriin. Esimerkiksi kansainväliset vaihto- ja tutkinto-opiskelijat sekä muut maahanmuuttajanuoret ovat kullanarvoisia vientilähettiläitä suomalaisille yrityksille, kertoo Rekrytori–Koulutorin vastaava tuottaja Mikko Honkala.

Yhteistyöstä on tulossa lisäksi videosarja, jossa nuoret pääsevät kertomaan, mitä toivovat yrityksiltä.

Lisätietoja

Petri Pekkola
Erityisasiantuntija
Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut
040 760 8116

Mikko Honkala
Vastaava tuottaja
Rekrytori–Koulutori
040 522 7306