Kesäduuni21-kampanja ja Rekrytori aloittavat yhteistyön nuorten kesätyömahdollisuuksien parantamiseksi

Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelujen, Ohjaamo Tampereen ja TE-palveluiden toteuttama Kesäduuni21-kampanja aloittaa yhteistyön Rekrytorin kanssa. Yhteistyö toimii nimellä "Rekrytori goes Kesäduuni". Yhteistyön tarkoituksena on edistää nuorten kesätyöpaikkojen löytymistä. Erityisesti pieniä ja keskisuuria yrityksiä kannustetaan palkkaamaan nuoria esimerkiksi lyhyempiin työsuhteisiin.
– Koronan vietyä monelta nuorelta jo yhden kesän työkokemuksen, oli erityisen tärkeää maksimoida keinot nuorten auttamiseksi. Rekrytori-yhteistyön kautta saamme sanomamme työllistämisen merkityksestä entistä useampien yritysten tietoisuuteen, sanoo Petri Pekkola, työmarkkinoiden toimivuuden ja kohtaannon erityisasiantuntija Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalveluista.
Kesäduuni21-kampanjassa Tampereen alueen yritykset etsivät 17–30-vuotiaita kesätyöntekijöitä. Työpaikkojen ilmoittaminen ja hakeminen tapahtuu helposti sähköisen järjestelmän avulla.
– Rohkaisemme yrityksiä tutustumaan oman kylän nuoriin. Esimerkiksi kansainväliset vaihto- ja tutkinto-opiskelijat sekä muut maahanmuuttajanuoret ovat kullanarvoisia vientilähettiläitä suomalaisille yrityksille, kertoo Rekrytori–Koulutorin vastaava tuottaja Mikko Honkala.
Yhteistyöstä on tulossa lisäksi videosarja, jossa nuoret pääsevät kertomaan, mitä toivovat yrityksiltä.
Lisätietoja
Kesäduuni21-kampanjan verkkosivut
www.tampere.fi/kesaduuni
Petri Pekkola
Erityisasiantuntija
Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut
040 760 8116
Mikko Honkala
Vastaava tuottaja
Rekrytori–Koulutori
040 522 7306