Hatanpään arboretumin eteläisin puusilta uusitaan vielä ennen joulua

Julkaistu 26.11.2021 8.44

Hatanpään arboretumin vanhojen puusiltojen uusimisprojekti etenee ennakoitua nopeammin. Puiston eteläisin silta (arboretumin silta 4) rakennetaan uudestaan vielä tämän vuoden aikana. Työt alkavat maanantaina 29.11.2021, jolloin nykyisen vanhan sillan viereen rakennetaan väliaikainen työmaasilta. Jalankulun ja pyöräilyn reitti pysyy koko sillan uusimisen ajan auki, eikä kiertoteitä tarvita.

Arboretumin remontissa olevat sillat kartalla.

Uusi puinen silta rakennetaan käsityönä paikan päällä, ja sen kantavat rakenteet tehdään liimapuupalkeista. Rakentamisen aiheuttamat vahingot puiston puille ja muille istutuksille pyritään pitämään mahdollisimman pieninä ja kaikki muutokset sillan ympäristössä tehdään yhteistyössä arboretumin työntekijöiden kanssa.

Arboretumin sillan 3 rakennustyöt valmistuvat lähiviikkoina, ja molemmat sillat avataan liikenteelle joulukuun puoliväliin mennessä.

Siltaurakka jatkuu keväällä, kun arboretumin lampien viereiset kaarisillat uusitaan maalis-huhtikuussa 2022.

Kohteen urakoitsija on Rakennusurakointi Eero Latomäki Oy ja rakennuttaja Tampereen kaupunki.

rakennuttajainsinööri
Jukka Rantala