Pirkankadulla liikennemuutoksia – Santalahdentien liittymä suljetaan raitiotietöiden ja katurakennustöiden vuoksi

Julkaistu 7.6.2021 14.34

Pirkankadulla jatketaan Tampereen raitiotietöihin liittyviä katurakennustöitä, ja 7.6. 2021 alkaen tehdään uusia liikennejärjestelyjä.

Ratikkatöitä Pirkankadulla keväällä 2021

Santalahdentien ja Pirkankadun välinen liittymä Pirkankadun eteläreunassa suljetaan. Pirkankadulla tehdään reunakiveystöitä ja lisäksi liittymäalueelle rakennetaan korotettu suojatie.

Autoliikenteen ajoyhteys Santalahdentieltä Pirkankadulle katkaistaan töiden ajaksi, arviolta kuukaudeksi. Jalankulku ja pyöräily lännen suunnasta opastetaan kiertämään työmaa-alue, mutta jalankulku- ja pyöräilyreitti säilyy töiden aikana Pirkankadun eteläreunassa. Työt liittymäalueella kestävät noin kuukauden.

Pirkankadun eteläpuolella tullaan asfaltoimaan jalankulkuväylää sekä ajorataa, jonka jälkeen autoliikenne siirretään kokonaan kadun eteläreunaan. Asfaltoinnin aikana jalankulkureitit ohjataan työalueen ohi, mutta jalankulkureittejä on töiden aikana molemmin puolin Pirkankatua. Kadun pohjoispuolella aloitetaan katurakennustyöt ensin ajoradalla. Ajoratatöiden jälkeen tehdään jalkakäytävän katurakennustyöt. Liikenne-ja kaistajärjestelyihin tehdään ajoittain muutoksia töiden edetessä.

Pirkankadun työt tulevat kokonaan valmiiksi kesän aikana.

Jalankulun ja pyöräilyn reitit ratikkatyömaan alueella kesällä 2021 karttakuvassa
Jalankulun ja pyöräilyn kiertoreitit kesäkuusta 2021 alkaen. Kuva avautuu isommaksi klikkaamalla.

Tampereen palvelupiste
avoinna ma – pe klo 9 - 16