Runebergin mökin Joulupuoti avaa ovensa Haiharassa

Julkaistu 24.11.2020 21.14

Perinteinen Interi ry:n kädentaitajien Joulupuoti avautuu Haiharan taidekeskuksen puistossa sijaitsevassa Runebergin mökissä keskiviikkona 25.11. ja on avoinna aina 21.12. saakka. Tunnelmallinen puoti kutsuu astumaan sisään viikoittain ke–su klo 13–17, sekä vielä jouluviikon maanantaina. Runebergin mökistä löydät kotimaisten taitajien laadukkaita käsitöitä muun muassa keramiikasta, langoista, kankaista, lasista ja puusta.

Lahjapaketteja.

Nyt kannattaa tulla nauttimaan vanhan ajan joulutunnelmasta ja tuoksuista Interi ry:n Joulupuotiin. Myynnissä on lähes kolmenkymmenen, pääasiassa Pirkanmaalta ja Hämeestä tulevien käsityöläisten korkealaatuisia tuotteita. Kattavasta valikoimasta voi etsiä ihania yllätyksiä joko pukinkonttiin tai omaksi iloksi.

Puodissa on tarjolla esimerkiksi Kristiina Tervalan ja Margit Hakasen keramiikkatöitä sekä Mariel Designin korvakoruja, Juliaanan pajan ekologisia puisia keittiövälineitä sekä Lunarticin koivuvanerisia koruja. Jarmo Karjalalta puotiin tulee lasitaidetta, kuten myös Lasipaja Sinisiiveltä, joka on erikoistunut käsinpuhallettuun taide- ja koristelasiin. Näiden lisäksi Joulupuodista löytyy muun muassa tarvikkeita nukkekotiin, puisia leluja ja linopiirroksia, perinteisiä kortteja, sukkia ja pannulappuja sekä paljon paljon muuta mukavaa lahjapakettiin tai kodin koristeeksi.

Haiharan taidekeskus sekä Runebergin mökki sijaitsevat Kaukajärvellä. Paikanpäälle on helppo tulla joko julkisilla kulkuvälineillä tai omalla autolla. Bussi numero 10:n päätepysäkki on aivan Haiharan puiston sekä mökin läheisyydessä, lyhyen kävelymatkan päässä. Taidekeskuksen parkkipaikalle ajetaan vanhan tuulimyllyn ohitse ja heti pakarirakennuksen jälkeen käännytään oikealle.

Runebergin mökin Joulupuoti 25.11.–21.12.
Haiharankatu 30, 33710 Tampere
Avoinna: ke–su klo 13–17, sekä maanantaina 21.12.
(suljettu itsenäisyyspäivänä 6.12.)

Muutokset mahdollisia. Lisätietoja Interi ry:n Facebook-sivuilta.

Teksti Marianne Luoma