Soukkapuiston skeittiparkkia suunnitellaan työpajassa

Julkaistu 6.10.2020 13.27

Tampellan alueella sijaitsevaan Soukkapuistoon rakennetaan uusi skeittiparkki. Tule mukaan työpajaan kertomaan ideoitasi ja näkemyksiäsi tulevasta skeittiparkista. Työpaja pidetään maanantaina 19.10.2020 kello 17.30–19.30 Monitoimitalo 13:ssa osoitteessa Satakunnankatu 13.

Soukkapuiston skeittiparkin työpaja -mainos

Tilaisuuteen on ennakkoilmoittautuminen keskiviikkoon 14.10. mennessä. Mukaan mahtuu 30 osallistujaa, joille lähetetään vahvistusviesti ilmoitusajan päätyttyä. Tilaisuudessa pidetään riittävät turvavälit ja huolehditaan käsihygieniasta. Jos sairastut, älä tule työpajaan.

Työpajaa varten valmistellaan 3D-malli helpottamaan skeittiparkin ideointia ja suunnittelua.

Soukkapuisto aiotaan kunnostaa vuosina 2021–2022. Puisto on nykyisin luonteeltaan vehreä oleskelupuisto, jossa on pieni leikkipaikka ja hiekkakenttä. Puistoon rakennetaan uusina toimintoina skeittipaikka, koripallokenttä, pingispöytä ja koirapuisto. Leikkipaikka uusitaan, ja osa välineistä tulee olemaan esteettömiä. Skeittiparkille on puiston yleissuunnitelmassa varattu tilaa lähelle Tampellan esplanadin ja Kekkosenkadun kulmausta.

Työpajan järjestävät Tampereen kaupunki, maisema-arkkitehtitoimisto Maanlumo Oy ja Pirkanmaan Kaarikoirat ry.

Tampereen kaupunki:
Suunnittelupäällikkö