Työt Hatanpäänkadun ympäristössä alkavat juhannusviikolla - yleisötilaisuus 11.6.

Julkaistu 8.6.2020 12.35

Hatanpään alueella rakennetaan paineviemärilinjaa soutukeskuksen ja Hatanpään puistokujan välille, uusitaan katurakenteita ja kunnallistekniikkaa sekä tehdään uutta kaukojäähdytyslinjaa. Alustavat työt alkavat tällä viikolla, ja käyntiin työt lähtevät juhannusviikolla Hatanpään puistokujalta etelään johtavalta kevyen liikenteen väylältä. Yleisötilaisuus töiden vaikutuksista pidetään Hatanpään soutukeskuksen parkkialueella torstaina 11.6. kello 18.

Yleisötilaisuudessa noudatetaan koronaan liittyviä viranomaisohjeita. Paikalle ei pidä tulla sairaana ja jokaisen on huolehdittava hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta sekä säilytettävä muihin ihmisiin 1-2 metrin etäisyys koko tilaisuuden ajan.

Liikennejärjestelyjä Hatanpäänkadulla ja sairaalan alueella

Töillä varaudutaan Hatanpään sairaala-alueen tuoreen asemakaavan mahdollistamaan rakentamiseen. Rakennustyöt aiheuttavat liikennejärjestelyjä Hatanpääkadulla ja Hatanpään sairaalan alueella. Hatanpäänkadun ajorata on vaiheittain pois käytöstä. Väliaikaisia ajoyhteyksiä järjestetään Sarviksen tonttien ja Hatanpään sairaalan edustalla olevan pysäköintialueen kautta. Korvaavat pysäköintipaikat osoitetaan Hatanpään puistokujan eteläpuoliselle pysäköintialueelle. Joukkoliikenne alueella toimii normaalisti.

Hanke on Tampereen Seudun Keskuspuhdistamo Oy:n, Tampereen kaupungin, Tampereen Veden ja Tampereen Sähkölaitoksen yhteisrakentamishanke. Tilaajia hankkeessa edustaa rakennuttajakonsultti Ramboll CM.

Urakoitsijana kohteessa toimii TerraWise Oy. Liikenne palautuu Hatanpäänkadulle marraskuun aikana. Viimeistelytöitä tehdään vielä kevään 2021 aikana.

Hatanpäänkadun alueen työmaa kartalla. Kuva avautuu isommaksi klikkaamalla.

Ramboll CM:
Rakennuttajakonsultti