Mustametsän neuvola aloittaa toimintansa 8.6.2020

Julkaistu 28.5.2020 11.39

Uusi Mustametsän äitiys- ja lastenneuvola aloittaa toimintansa maanantaina 8.6.2020 Nekalassa. Neuvola palvelee nykyisten Hallilan ja Muotialan neuvolan asiakkaita sekä osaa Koivistonkylän alueen asiakkaista.

Mustametsän päiväkoti ja neuvola, julkisivua

Uusi neuvola on samassa uudisrakennuksessa, jossa Mustametsän päiväkoti aloittaa toimintansa elokuussa 2020.

Mustametsän neuvola sijaitsee Kuokkamaantien ja Ahlmanintien kulmassa osoitteessa Kuokkamaantie 14. Neuvolan tilat ovat rakennuksen toisessa kerroksessa (sisäänkäynti Kuokkamaantieltä). Neuvolassa on kaikkiaan kahdeksan terveydenhoitajan työtilaa ja tilat lääkärin vastaanotolle.

Mustametsän neuvolaan myös vierailevia palveluita

Uusi neuvola on hyvien kävelyreittien ja bussiyhteyksien varrella. Tilat ovat avarat ja viihtyisät, ja neuvolakerrokseen pääsee vaunujen ja rattaiden kanssa kätevästi hissillä.

Neuvolan nimeksi tulee Mustametsän neuvola. Samalla entisistä Hallilan ja Muotialan neuvoloiden tiloista luovutaan ja vanhat neuvolanimet poistuvat käytöstä. Mustametsän neuvolan asiakasalue täsmentyy vielä, kun neuvolan toiminta alkaa. Esimerkiksi Koivistonkylän asiakkaista osa asioi jatkossakin Sarviksen neuvolassa.

Hallilan neuvolan käytössä olleet tilat Havumetsänkadulla siirtyvät tämän jälkeen kouluterveydenhuollon ja varhaiskasvatuksen käyttöön. Muotialan neuvolan käyttämät tilat tulevat jatkossa Muotialan päiväkodin käyttöön.

– Mustametsän neuvolaan suunnitellaan asiakkaita varten myös erilaisia jalkautuvia kaupungin palveluja, kuten mahdollisuutta asioida palveluohjaajan kanssa. Suunnitelmissa on järjestää myös pop up -tapahtumia, joissa esimerkiksi yhdistykset voisivat esitellä toimintaansa, kertoo osastonhoitaja Anneli Leponen.

Neuvoloiden muutot vaikuttavat aukioloaikoihin 1.6. alkavalla viikolla

Neuvoloiden muutot tuovat maanantaina 1.6. alkavalla viikolla muutoksia Hallilan ja Muotialan neuvoloiden toimintaan. Tuolle viikolle neuvoloihin ajan varanneisiin asiakkaisiin on jo otettu yhteyttä, mikäli varattua aikaa joudutaan siirtämään.

Tarvittaessa neuvoloiden toiminnan muutoksista 1.6. alkavalla viikolla saa tietoa omaan neuvolaan soittamalla: oman neuvolan puhelintiedotteessa on ajantasainen tieto neuvolan aukiolosta ja mahdollisesta sulusta muuttoviikon aikana.

Ajantasaiset tiedot palvelualueista löytyvät Tampereen kaupungin verkkosivuilta.

Osastonhoitaja
Anneli Leponen