Tredun pääsy- ja soveltuvuuskokeet toteutetaan pääosin etänä

Julkaistu 30.3.2020 11.35

Tampereen seudun ammattiopisto Tredussa järjestetään ammatillisen koulutuksen ja lukiokoulutuksen yhteishaussa 2020 hakeneille hakijoille pääsy- ja soveltuvuuskokeet neljässä perustutkinnossa. Kokeet järjestetään lentokoneasennuksen, turvallisuusalan, kasvatus- ja ohjausalan sekä sosiaali- ja terveysalan perustutkinnoissa. Koronavirus-epidemian aiheuttamasta poikkeustilanteesta johtuen kokeet järjestetään pääasiassa etäyhteyksin.

Pääsy- ja soveltuvuuskokeella mitataan hakijoiden valmiuksia toimia kyseisellä alalla sekä parantaa alalle parhaiten soveltuvien hakijoiden mahdollisuutta tulla valituksi. Pääsy- ja soveltuvuuskoe on hakijalle maksuton.

Yhteishaussa 2020 hakeneet saavat kutsun pääsy- ja soveltuvuuskokeisiin 31.3.2020 jälkeen. Kutsu lähetetään sähköpostitse siihen osoitteeseen, jonka hakija on täyttänyt hakulomakkeeseen Opintopolussa. Mikäli sähköpostiosoite puuttuu, lähetetään kutsu postitse.

Pääsy- ja soveltuvuuskokeiden aikataulu

Lentokoneasennuksen perustutkinto

Koe järjestetään keskiviikkona 6.5.2020 Tredun Pirkkalan toimipisteessä. Koe muodostuu neljästä eri osa-alueesta: matematiikan, fysiikan ja loogisen ajattelukyvyn, englannin kielen ja suomen kielen osioista sekä haastattelusta. Pääsy- ja soveltuvuuskokeeseen osallistuville lähetetään kutsu, jossa on tarkemmat ohjeet päivään liittyen.

Kasvatus- ja ohjausalan sekä sosiaali- ja terveysalan perustutkinto

Pääsy- ja soveltuvuuskokeet järjestetään etätutkimuksena (videopuhelu WhatsApp tai Hangouts ja kirjallinen ennakkotehtävä) ajalla 14.4.–18.5.2020. Kokeet järjestetään toimipisteittäin etänä ja kokeen toteuttaa Psykologitiimi Päämäärä Oy.

Turvallisuusalan perustutkinto

Soveltuvuuskoe järjestetään toimipisteittäin ajalla 6.–8.5.2020. Koe toteutetaan e-lomakkeella ja verkkopuhelimella (Teams).

Pääsy- ja soveltuvuuskokeiden toimipistekohtaiset päivämäärät sekä lisätietoa mm. kokeiden toteuttamisesta ja sisällöistä löytyy Ulkoinen linkkiTredun www-sivuilta .

Opintoasiainpäällikkö
Raija Möttönen