Kevyen liikenteen järjestelyt muuttuvat Kalevankulman ja jäähallin lähistöllä katutöiden takia

Julkaistu 27.3.2020 10.24

Kalevankulman tulevalla asuinalueella on käynnissä alueen kunnallistekniikan ja Jäähallinraitin tukimuurien rakennustyö. Kalevankulma sijaitsee Sammonkadun ja Hervannan valtaväylän kulmauksessa entisen Iskun ja Tampere Areenan korttelialueilla. Hervannan valtaväylän kävely- ja pyörätie suljetaan työmaan kohdalta. Myös valtaväylän alittava kevyen liikenteen alikulku jäähallin ja Tampere Areenan kohdalta suljetaan.

Liikennejärjestelyt tulevat voimaan maanantaina 30.3.2020. Jäähallin parkkipaikan ja Tampere Areenan välillä on kuljettava joko Hervannan valtaväylän ja Sammonkadun valoristeyksen kautta tai lähinnä seuraavasta alikulkutunnelista, joka sijaitsee valtaväylällä Petsamon suuntaan parin sadan metrin päässä.

Parhaillaan rakennetaan Kalevankulman uuden kävely- ja pyörätien Jäähallinraitin tukimuureja ja kunnallistekniikkaa kuten jätevesi- ja hulevesilinjoja ja vesijohtoja. Tonteilla rakennustyöt käynnistyvät viimeistään kesän aikana. Työmaa-alueella liikkuminen on estetty turvallisuussyistä.

Kalevankulman uusi katuyhteys Jäähallinkaari siltoineen rakennetaan vuonna 2021. Jäähallinkaari ylittää kevyen liikenteen väylä siltaa, joka rakennetaan nykyisen alikulkutunnelin jatkeeksi. Vuonna 2012 rakennetaan myös uusi liittymä Hervannan valtaväylältä Jäähallinkaarelle ja Pelikadulle jäähallin suuntaan.

Kalevankulman kevyen liikenteen järjestelyt kartalla
Kalevankulman kevyen liikenteen järjestelyt kartalla. Kuva avautuu isommaksi klikkaamalla.

Vesihuolto, rakennuttaja Tamperee Vesi:
Rakennuttajainsinööri
Esko Lehtimäki

Katutyöt, rakennuttaja Tampereen kaupunki:
Rakennuttajainsinööri
Petri Leppänen