Ryydynpuistossa tehdään metsätöitä

Julkaistu 25.3.2020 11.03

Länsi-Tampereella Ryydynpuistossa tehdään raivaus- ja puunkaatotöitä välillä Teivaalantie - Ryydynpuiston uimaranta. Työt alkavat perjantaina 27.3. 2020, ja ne kestävät keskiviikkoon 1.4. saakka. Töitä tehdään arkisin kello 18 - 16.

Metsätöiden tarkoituksena on helpottaa alueella liikkumista, avata Ryydynkadun reunoja (linja-autopysäkin lenkki) sekä toteuttaa muutama näkemäaukko Ryydynlahdelle. Puistoalueen ojan toimivuutta parannetaan poistamalla ojaan kaatunutta puustoa. Tavoitteena on säilyttää alue mahdollisimman luonnonmukaisena, elinvoimaisena sekä käyttäjilleen ja lähiasukkaille turvallisena.

Työ tehdään poistamalla huonokuntoisia puita ja harventamalla sekä raivaamalla kevyesti matonpesupaikkojen, maisemapellon ja niittyjen reuna-alueilta sekä matonpesupaikan ja venepaikkojen läheisyydestä. Alueelle jätetään myös raivaamattomia luonnontilaisia alueita muun muassa puron rantaan.

Työt toteutetaan kohteeseen laaditun metsäsuunnitelman mukaisesti. Päätoteuttajana toimii Tampereen Infra Oy ja työn suorittaa Etelä-Pirkanmaan metsänhoito Oy.

Asiakaspalvelu:
Palvelupiste Frenckell
avoinna ma–pe klo 9 - 16.

Teksti Jyrki Ristilä