Ratapihankadun yhteyden korvaava kiertotie avataan maanantai-iltana 27.1.

Julkaistu 24.1.2020 14.06

Ratapihankadun uusi kiertotie vanhan tavara-aseman kohdalla avataan liikenteelle maanantai-iltana 27.1.2020. Uusi autoliikenteen kiertotie on siirretty koukkaamaan korttelin verran idempää Murtokadun kautta. Nykyinen ajoyhteys tavara-aseman ja Morkun välistä jää työmaa-alueeksi.

Murtokadun kiertotie, taustalla Luminary ja Torni-hotelli

Uusi kiertotie kulkee reittiä Ratapihankatu - Peltokatu - Vellamonkatu - Murtokatu -Tammelankatu - Ratapihankatu. Pyöräilyn ja jalankulun kiertotie Tammelankadulta Vellamonkadulle kulkee puistokäytävää pitkin. Puistoväylä sijaitsee Murtokadun itäpuolella kerrostalojen välissä.

Ajoneuvoliikenteen sekä jalankulun ja pyöräilyn risteyskohta siirtyy hieman Erkkilänsillan suuntaan nykyiseltä paikaltaan Rongankadun alikulun ja Vellamonkadun kohdalta. Peltokadulla on uudessa risteyskohdassa korotettu suojatie, jonne kävelijät ja pyöräilijät ohjataan alikululta aidatulla väylällä. Rongankadun kävelyn ja pyöräilyn alikulun läpikulkuliikenteeseen työmaajärjestelyt eivät aiheuta tässä vaiheessa muutoksia.

Murtokadun kiertotie kartalla
Kiertotien linjaus kartalla. Kuva aukeaa isommaksi klikkaamalla.

Kreate Oy:
Jere Vesanen