Kaupin latu heikossa kunnossa - Huoltotauko sulkee ladun perjantaina 10.1. klo 15 saaakka

Julkaistu 8.1.2020 13.31

Tykkilumilatu Kaupissa on heikossa kunnossa. Latumiehet tekevät parhaansa hiihtoladun eteen olosuhteiden ollessa erittäin hankalat. Huoltotauko ja viikonlopun hiihtokilpailut sulkevat ladun hetkeksi.

Kaikki liikenevä säilölumi on nyt levitetty Kaupin latureitille, joka on myös ainoa hiihdettävissä oleva latureitti Tampereella. Latua lumetetaan torstain 9.1. ja perjantain 10.1. välisenä yönä pakkasmittareiden kääntyessä juuri ja juuri pakkasen puolelle. Lumetustöitä jatketaan yön läpi perjantaihin 10.1. iltapäivään klo 15 saakka, jona aikana latu on huoltotoimenpiteiden ajaksi suljettu. Lisälunta haetaan mm. jäähallin ja Koulukadun tekojääradalta.

Viikonloppuna on tarkoituksena hiihtää lumiolosuhteiden niin salliessa myös Tampereen yrityksen järjestämän hiihtokilpailut, jonka vuoksi latu on varattu ainoastaan kilpailijoiden käyttöön lauantaina 11.1. ja sunnuntaina 12.1. klo 11 - 16.

Toivotaan kaikille kuitenkin joustavaa mieltä poikkeuksellisen niukkalumisen talven johdosta ja pyritään kaikki sulassa sovussa mahtumaan ladulle.