Villilän ja Raholan rannassa sekä Pyynikin Atlaspuistossa tehdään metsänhoitotöitä

Julkaistu 1.3.2019 9.26

Länsi -Tampereella tehdään metsänhoitotöitä Villilän ja Raholan rannassa sekä Pyynikillä Atlaspuistossa. Rantametsissä harvennetaan aluskasvillisuutta, avataan muutamia näkymiä ja tehdään tilaa kasvavalle puustolle. Rantavyöhykkeellä kasvavat luonnonvaraiset rauhoitetut kynäjalavat säästetään. Työt alkavat 4.3.2019 ja kestävät parisen viikkoa.

Villilässä ja Raholassa hoitotöitä tehdään Pyhäjärven ranta-alueen ja Nokia- Tampereen -moottoritien välissä. Alueella sijaitsee muun muassa Raholan uimaranta ja koirapuisto. Matonpesupaikan reunoja raivataan hieman tilan avartamiseksi. Uimarannan ympäristössä siistitään pajukkoa ja avataan venesatamaan johtavaa polkua. Muuten puusto pidetään tiheänä, jotta se suojaisi melulta. Villilänkadun puoleisessa päässä harvennetaan kevyesti tiheää lepikkoa ja koivikkoa.

Atlaspuisto sijaitsee Pyynikillä Pyhäjärven ranta-alueella Pyynikin Trikoon ja kerrostalojen kohdalla. Rantametsässä avataan paikoin näkymiä järvelle vesakon raivauksilla sekä harvennetaan puustoa sen elinvoimaisuuden vahvistamiseksi. Puistoalueen länsipäässä kasvaa muun muassa vanhoja mäntyjä, joita tuodaan esiin harventamalla nuorta lehtipuustoa.

Metsätöiden urakoitsijana toimii Etelä-Pirkanmaan metsänhoito Oy.

Rakennuttajahortonomi
Teemu Kylmäkoski