a a

Itsenäisyydenkadulle raitiotietyömaan ympäristöön tulee ilmaisia asiakaspysäköintipaikkoja

Julkaistu 30.11.2017 12.52

Tammelan alueelle Itsenäisyydenkadun poikkikaduille tulee ilmaisia puolen tunnin pysäköintipaikkoja. Muutos tehdään alueen yritysten toiveesta sujuvan asiakaspysäköinnin turvaamiseksi. Maksullisia pysäköintipaikkoja muutetaan maksuttomiksi aikarajoitetuiksi paikoiksi raitiotietyömaan ympäristössä Pinninkadun ja Kalevan puistotien välisellä työmaa-alueella.

Pysäköintiä näillä paikoilla rajoitetaan kiekolla enintään 30 minuutiksi, jolloin asiakaskierto saadaan nopeaksi ja useampi asiakas ehtii hyötyä järjestelystä. Rajoitus on voimassa niin arkena kuin viikonloppuisinkin klo 8-16.

Uusia pysäköintimerkkejä asennetaan paikalleen tänään ja huomenna. Pysäköinti merkkien mukaan on mahdollista heti, kun merkit ovat paikoillaan. Sivu- ja poikkikatujen muut pysäköintiruudut ovat edelleen normaalisti käytössä ja niissä pysäköinti on maksullista vyöhykkeen 2 mukaisesti.

Lyhyelle ilmaispysäköinnille osoitettuja kiekkopysäköintipaikkoja tulee 13 kappaletta Pinninkadulle, Aaltosenkadulle, Mäkipäänkadulle ja Salhojankadulle Itsenäisyydenkadun liikkeiden läheisyyteen.

Tampereen kaupunki, Liikennejärjestelmän suunnittelu
Liikenneinsinööri