Lasten museopäivä Amurin työläismuseokorttelissa

Julkaistu 26.6.2017 11.37

Amurin työläismuseokorttelissa vietetään lasten omaa museopäivää keskiviikkona 28.6. Ohjelmassa on satujen luentaa, ohjattuja leikkituokioita, opastettuja lastenkierroksia ja työpaja, jossa rakennetaan linnunpönttö. Paja ja opastukset on suunnattu yli 5-vuotiaille.

Lastenpäivää jatkaa ohjelmallinen aikuisten ilta klo 18–21. Tarjolla on muun muassa Säkkijärven polkkaa istuen, sekä Tapio Viitalan luento, joka opastaa sahdin tekemisen saloihin. Illan päätteeksi on vielä mahdollisuus osallistua Markus Henrikssonin draamaopastukseen Piisin pihinästä laatikkolähiöön. Myös Kahvila Amurin Helmi palvelee kello 21 asti.

Alle 18-vuotiaiden sisäänpääsy on maksuton, aikuiset pääsevät lastenlipulla, jonka hinta on 3 €.

Ohjelma lauantaina 28.6

Klo 10.30–11 Luetaan satuja

Klo 11.30, klo 12 ja klo 13 Leikitään! Puolen tunnin leikkituokio, jossa leikitään sään mukaan sisällä tai ulkona.

Klo 12.30, klo 13.30 ja klo 15.30 Lastenkierrokset Amurin työläismuseokortteliin
Kierroksilla leikitään ja tutustutaan Amurin museokorttelin asuntoihin. Kierroksen kesto on noin puoli tuntia.

Klo 14–16 Ihan pönttöä!
Non-stop-työpajassa tehdään perhekunnittain yksi linnunpönttö, pönttöaihioita on rajallinen määrä, alle 12-vuotiaat aikuisen seurassa. Yhteistyössä: Muotialan Asuin- ja Toimintakeskus ry.

Klo 18 Tanssiesitys: Säkkijärven polkkaa istuen ja tuolijumppaa.
Tampereen Naisvoimistelijat ry esittää tanssillista liikuntaa Säkkijärven polkan tahdissa istuen.

Klo 19 Sahdin salat
Tapio Viitala Suomen sahtiseurasta kertoo, kuinka hyvää sahtia tehdään.

Klo 20 Draamaopastus Piisin pihinästä laatikkolähiöön. Oppaana toimii Markus Henriksson.

Teksti Suvi Syynimaa

Kuvat Reetta Tervakangas