Tammelan asukas- ja yrityspysäköintialue laajenee 6.6.2017 alkaen

Julkaistu 5.6.2017 11.30

Tammelan asukas- ja yrityspysäköintialuetta laajenee tiistaista 6.6.2017 alkaen. Alueen pysäköintipaikat muutetaan asukas- ja yrityspysäköintipaikoiksi tai maksullisiksi paikoiksi, ja katujen varsille asennetaan tarvittavat liikennemerkit, lisäkilvet ja maksuautomaatit.

Laajennusalue sijaitsee Tammelan stadionin ja sen pohjoispuolisten korttelien alueilla suunnilleen Aaltosenkadun, Kullervonkadun, Kalevan puistotien, Salhojankadun, Tammelankadun, Mäkipäänkadun rajaamana. Maksullisia pysäköintipaikkoja tulee muun muassa Ilmarinkadulle, Väinölänkadulle, Tammelankadulle, Lähteenkadulle sekä Tammelan stadionin eteläpuolella sijaitsevalle, Kalevan puistotien ja Itsenäisyydenkadun kulmauksessa olevalle pysäköintialueelle.

Asukas- ja yrityspysäköintialueella asuvat henkilöt ja toimivat yritykset ja yhteisöt voivat lunastaa käyttöönsä maksullisen pysäköintiluvan, joka oikeuttaa pysäköimään asukas- ja yrityspysäköintiin merkityille paikoille ilman aikarajoitusta tai erillistä maksua. Asukas- ja yrityspysäköintipaikat on merkitty liikennemerkkiin lisäkilvellä, jossa on Tammelan tunnuskirjain B.

Pysäköintiluvat haetaan verkosta sovelluksella

Asukaspysäköintiluvan voi lunastaa 1-12 kuukaudeksi kerrallaan ja yrityspysäköintiluvan 12 kuukaudeksi kerrallaan. Asukaspysäköintilupa maksaa 186 € vuodessa tai 17,98 € kuukaudessa ja yrityspysäköintilupa 434 € vuodessa. Luvat myönnetään sähköisellä sovelluksella. www.eparking.fi/tampere. Lupia myös valvotaan sovelluksella, jolloin ajoneuvossa ei tarvita lupatunnistetta kuten tarraa tai lappua. Pysäköintilupia myydään myös pysäköinninvalvonnan toimistolla (Frenckellinaukio 2 B:ssä).

Lisätietoa asukas- ja yrityspysäköinnistä, lupaehdoista ja luvan käytöstä löytyy netistä www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pysakointi/asukas-ja-yrityspysakointi.

Teksti Tarja Nikupaavo-Oksanen