Kaukajärven yliuinti on hyvän mielen tapahtuma puhtaan järven puolesta

Julkaistu 5.8.2016 11.06

Kaukajärven yliuinti järjestetään tänä vuonna 71. kerran sunnuntaina 14.8. kello 14-17. Uintimatka aloitetaan Kristillan rannasta Kangasalantie 92. Uintimatka on yhteensä noin 1,6 kilometriä ja uimareiden yhteislähtö tapahtuu kello 15. Vesijuoksijoille on oma lyhempi ratansa. Viime vuosina tapahtumassa Kaukajärven yli ja takaisin on polskinut satakunta uimaria.

Kaukajärven yliuinti on hyvän mielen tapahtuma puhtaan järven puolesta. Tapahtumassa ei ole kyse ensisijaisesti urheilusta vaan hauskalla tempauksella halutaan osoittaa, miten upea paikka Kaukajärvi rantoineen on.

Tapahtuman aikana Kristillan rannassa on myös muuta ohjelmaa. Rannalla rokataan Costello Hautamäen ja Jarkko Cavenin tahdissa ja musiikkia tapahtumaan tuo myös Tampereen Ukuleleorkesteri. Myös rantabuffet on avoinna. Tapahtuman juontaa Topi Honkonen ja kaupungin tervehdyksen tilaisuuteen tuo apulaispormestari Leena Kostiainen.

Uintimaksu on ennakkoon maksettuna 10 euroa, paikanpäällä 15. Ennakkoilmoittautumislomake on avoinna 9.8. asti osoitteessa www.pelastakaakaukajarvi.fi . Tapahtuma-alueelle on ilmainen sisäänpääsy. Tapahtuman järjestää Pelastakaa Kaukajärvi ry.

Teksti Aila Rajamäki