Toimintarahaa tamperelaisille nuorille

Julkaistu 24.5.2016 10.52

Tampereen kaupungin nuorisopalvelut jakaa yli 10 000 euroa nuorten toimintarahaa syyslomaviikolla tai marraskuussa 2016 lapsille tai nuorille järjestettäviin toimintoihin tai tapahtumiin. Toiminnan tulee suuntautua tamperelaisiin lapsiin tai nuoriin. Tärkeää on, että toiminnan tai tapahtuman suunnittelussa ja toteutuksessa ovat nuoret itse mukana.

Taidetoimintaa

Toimintarahaa voivat hakea nuorten ryhmät, jossa on vähintään kolme henkilöä. Ryhmän jäsenten tulee olla alle 29-vuotiaita, pääpaino toimintarahaa jaettaessa on 13–17-vuotiaissa nuorissa. Nuorten toimintarahalla tuetaan nuorten itse ideoimaa, lapsille ja nuorille suunnattua toimintaa. Tavoitteena on tukea nuorten omaehtoista toimintaa. Toiminta voi olla esimerkiksi kurssi, työpaja, näyttely, tapahtuma – tai jotain ihan muuta!

Toiminnan toteutus tulee olla syyslomalla 17.–23.10.2016 tai Pirkanmaan nuorten kulttuuriviikkojen eli KultTourin aikaan 1.–30.11.2016. Toimintarahaa hakevalla ryhmällä tulee olla ryhmän osallistujista nimetty yhteyshenkilö. Ryhmällä tulee olla myös nimetty täysi-ikäinen vastuuaikuinen (esim. ohjaaja, huoltaja). Vastuuaikuinen täyttää hakulomakkeen sekä laatii toiminnan järjestämisen jälkeen raportin tapatumasta ja avustuksen käytöstä yhdessä nuorten kanssa.

Nuorten toimintarahaa ei myönnetä jo olemassa olevaan toimintaan eikä järjestöjen perustoimintaan.

Hakuaika:
Syyslomalla järjestettävät toiminnat 11.9.2016 mennessä