Lakalaivaan hyvinvointikeskus? – Tule suunnittelemaan eteläisen Tampereen palveluja työpajoihin

Julkaistu 4.5.2016 12.28

Tampereen eteläisen alueen tulevaisuuden palvelujen suunnittelu jatkuu kahdella kaikille avoimella työpajalla. Työpajoissa mietinnässä ovat kaikki alueen palvelut päivähoidosta ja kouluista ikäihmisten palveluihin sekä terveyspalveluista ja kirjastopalveluista virkistysalueisiin.

Yksi työpajojen keskustelun aihe on Lakalaivaan Lempääläntien ja Automiehenkadun risteyksen eteläpuolelle suunniteltu hyvinvointikeskus, johon mahdollisesti siirtyisi Peltolammin koulu sekä muita palveluita.

Kartta: Eteläinen palvelualue
Etelän palvelualueeseen kuuluvat Muotiala, Turtola, Nekala, Jokipohja, Taatala, Koivistonkylä, Veisu, Korkinmäki, Viinikka, Nirva, Vihioja, Multisilta, Lahdesjärvi, Sarankulma, Lakalaiva, Peltolammi, Hatanpää, Härmälä, Rantaperkiö ja Rautaharkko.

Työpajat pidetään keskiviikkona 11.5.2016 klo 17.30 Koiviston koulun ruokalassa (Lehvänkatu 9) ja keskiviikkona 18.5.2016 klo 17.30 Peltolammin koulun ruokalassa (Säästäjänkatu 16). Kahvitarjoilu alkaa molempina päivinä klo 17. Työpajoihin toivotaan ilmoittauduttavan viimeistään työpajaa edeltävänä päivänä osoitteessa www.tampere.fi/palvelumalli

Molemmissa työpajoissa ovat mietinnässä kaikki alueen palvelut. Ensimmäisessä työpajassa pohditaan tulevaisuuden vaihtoehtoja, joita toisessa työpajassa työstetään päätöksenteon pohjaksi. Osallistua voi molempiin työpajoihin tai vain toiseen.

Työpajoihin ovat tervetulleita kaikki alueen asukkaat sekä yhdistysten ja yritysten edustajat.

Eteläisen alueen tulevaisuuden palveluja suunnitellaan yhdessä alueen asukkaiden, yhdistysten ja yrittäjien kanssa. Suunnittelu käynnistyi infotilaisuudella huhtikuussa. Ensi syksynä alueen palveluista järjestetään myös verkkokysely. Tavoitteena on tehdä alueen kehittämissuunnitelma, joka viedään vuoden loppupuolella kaupunginhallituksen suunnittelukokouksen päätettäväksi.

Tervetuloa suunnittelemaan eteläisen alueen palveluja!

Suunnittelupäällikkö
Sisko Hiltunen