Tampereen Aterian ammattilainen mukana PRO2016-finaalissa

Julkaistu 1.12.2015 15.44

Hatanpään ravintokeskuksessa tuotannosta vastaavana esimiehenä työskentelevä Satu Klami on päässyt PRO2016-finaaliin. Horeca-alan Oscariksikin kutsuttu PRO on vuosittain jaettava tunnustuspalkinto ravitsemusalan ammattilaisille ja se jaetaan kolmessatoista eri sarjassa.

PRO-palkintojen saajia voivat ehdottaa työkaverit, tuttavat, yhteistyökumppanit, esimiehet ja asiakkaat. Ehdokkaiden saamat äänimäärät ja perustelut ratkaisevat pääsyn finaaliin. Palkittavan tärkein ominaisuus on asenne. Tapahtuman järjestävä Aromi-lehti luonnehtii etsivänsä ”osaavia, energisiä, aurinkoisia ja esimerkillisiä huippuyksilöitä, joiden kanssa työskentely kiireessäkin on nautinto”. Palkinnon saajan valitsee alan huipuista koostuva tuomaristo tammikuisessa gaalassa.

Satu Klami on mukana Ammattikeittiön päällikkö -sarjassa kahden muun finalistin kanssa. Ammattikeittiön päällikkö on todellinen moniosaaja. Hänen työtehtäviinsä kuuluvat keittiön työn suunnittelu, organisointi ja johtaminen. Sen lisäksi hän vastaa henkilökunnan työnjohdosta ja valvonnasta. Esimerkillinen ammattikeittiön päällikkö näkee yksikkönsä osana laajaa kokonaisuutta, jossa kestävällä kehityksellä ja ympäristöseikoilla on vaikutuksensa.

Satu Klamin työpaikassa Hatanpään ravintokeskuksessa valmistetaan päivittäin ateriat n. 8000 asiakkaalle: sairaalan potilaille, henkilöstöruokailuun, päiväkoteihin, kouluihin ja ikäihmisten ruokailuun. Sadun ehdokkuutta perusteltiin mm. näin: Satu hyödyntää vahvaa kokemustaan ja ammattiosaamistaan henkilöstön johtamisessa. Hän ohjaa henkilökuntaa rennon napakasti mutta tavoitteellisesti omalla esimerkillään. Satu kehittää toimintaa tuloksellisesti aina asiakasta ajatellen ja huolehtii työyhteisöstä aidosti välittäen ja kannustaen. Omaa osaamistaan Satu pitää yllä erilaisilla koulutuksilla. Rauhallisuus, järjestelmällisyys ja huumorintaju tekevät hänestä erinomaisen valmentavan esimiehen!

- On hienoa, että henkilöstömme monipuolinen ammattitaito saa tunnustusta! Tampereen Aterian toimitusjohtaja Tarja Alatalo sanoo. - Pro-tunnustuspalkinnolla on tärkeä rooli ammattikeittiöalan arvostuksen nostamisessa ja alalla työskentelevien kannustamisessa. Jo finaaliin pääsy on jo hyvä saavutus, mutta palkintoa lähdetään hakemaan!

Asiakkuuspäällikkö
Tiina Tamiola