Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Lentävänniemen koulun A-osan sisäilman korjaushanke alkaa maaliskuussa

Julkaistu 19.2.2020 18.04

Asunto- ja kiinteistölautakunta hyväksyi 19.2.2020 Lentävänniemen koulun A-osan sisäilman korjaushankkeen toteutussuunnitelman ja toteutussopimuksen.

Korjaushankkeen toteutuskustannukset ovat yhteensä 3,026 miljoonaa euroa, josta Pirkanmaan Voimia Oy:n keittiölaitteiden osuus on 126 000 euroa. Tampereen kaupungin toteutuskustannukset ovat yhteensä 2,9 miljoonaa euroa.

Arkkitehtisuunnitelmat on laatinut Arkkitehdit MY Oy, joka on toiminut myös hankkeen pääsuunnittelijana. Sisäilma-asiantuntijana toimi Dimen Oy. Hankkeen rakennuttamisesta vastaa Tampereen Tilapalvelut Oy. Rakennustyöt toteuttaa Rakennusliike Tikirak Oy. Rakennustyöt on tarkoitus aloittaa maaliskuussa 2020 ja valmista pitäisi olla joulukuussa 2020.

Lentävänniemen koulu on valmistunut kahdessa vaiheessa, A-osa vuonna 1974 ja B-osa vuonna 1980. Rakennusta ei ole perusparannettu aiemmin. Koulu kärsii sisäilmaongelmasta ja olisi kokonaisuudessaan perusparannuksen tarpeessa.

Lentävänniemen koulussa on tällä hetkellä noin 360 oppilasta ja 70 esiopetuksen oppilasta sekä opetus- ja hallintohenkilökuntaa noin 40 henkilöä. B-rakennusosalla on koulutoiminta käynnissä koko urakka-ajan lomakausia lukuun ottamatta. Keittiö, ruokasali ja liikuntasali ovat käytössä. Liikuntasalin puku- ja pesutilat ovat koulun pihalla olevassa siirtokelpoisessa väistötilassa. Oppilaiden väistötilana toimii Lielahden koulun pihassa oleva siirtokelpoinen rakennus.

Suunnitelman mukaan koulun A-osaan tehdään teknisiä uudistuksia ja korjauksia, joilla varmistetaan koulukäytön jatkuminen. Hankkeessa toteutetaan tiivistyskorjaukset sekä kosteiden ja märkätilojen uusiminen. Muun muassa tilapintoja uudistetaan, keittiön linjasto uusitaan ja märkätilat uusitaan keittiötä lukuun ottamatta. Korjattavien tilojen perusjärjestys säilyy ennallaan. Tilamuutoksia tehdään nykyisen hallinnon ja entisen talonmiehen asunnon alueella. Lisäksi oppilashuollon tiloja järjestellään paremmin toimiviksi.

Kiinteistöjohtaja
Virpi Ekholm