Myös kotihoidon asiakkaat voivat varata rokotusajan terveysasemalle

Julkaistu 16.2.2021 14.22

Säännöllisen kotihoidon asiakkaiden koronarokotukset kotona voidaan käynnistää vanhimmista ikäryhmistä alkaen, kun rokotteiden saatavuus paranee. Tilanne tarkentuu lähiaikoina. Vielä toistaiseksi Tampereella rokotteen voi saada ainoastaan terveysasemilla.

Koronarokotukset.

Tällä hetkellä myös kotihoidon asiakkaat voivat varata rokotusajan terveysasemalta. Nyt rokotusvuorossa ovat

Rokotusajan saa varattua Ulkoinen linkkiverkossa (ajat näkyvät vain rokotusvuorossa oleville yli 80-vuotiaille sekä –69-vuotiaille) tai soittamalla omalle terveysasemalle (ma–to klo 8–16, pe klo 8–15) tai terveyspalvelujen neuvontaan numeroon 03 5657 0023 (joka päivä kello 7–22). Rokotteet tulevat pienissä erissä. Rokotusaikoja lisätään sitä mukaa kuin rokotteita saadaan.

Rokotuksen yhteydessä annetaan aika tehosterokotukseen, joka on 12 viikon päästä ensimmäisestä rokotuksesta.

***
Tiedotetta päivitetty 20.2.2021: Lisätty tieto yli 80-vuotiaiden rokotusten verkkoajanvarauksesta, joka avattiin 19.2.2021.

Kotihoidon päällikkö
Sirkku Miettinen