Ehdokashaku Teknisen luovuuden palkinnon saajaksi on käynnissä

Julkaistu 12.10.2020 9.20

Tampereen kaupunki jakaa vuosittain Teknisen luovuuden palkinnon. Ehdokashaku vuoden 2020 palkinnon saajaksi on meneillään ja päättyy sunnuntaina 8. marraskuuta. Ehdokkaiksi voi esittää tamperelaisia työryhmiä tai henkilöitä, jotka ovat soveltaneet teknistä osaamista käytäntöön innovatiivisella tavalla.

Teknisellä luovuudella tarkoitetaan omaperäistä ja uutta ratkaisua tekniikan soveltamisessa käytäntöön. Palkittavassa ratkaisussa tulisi olla kaupallista potentiaalia tai se on jo voinut tuottaa kaupallisia tuloksia. Palkintoa ei ole tarkoitettu tieteellisen työn tukemiseen.

Palkinnon saajaksi voi esittää tamperelaista henkilöä tai tamperelaista työryhmää, mutta ei yritystä. Myös itseään voi ehdottaa palkittavaksi. Voittajan valitsee Teknisen luovuuden palkitsemistoimikunta. Se huomioi arviossaan ehdotettujen innovaatioiden kaupallisen menestyksen ja/tai tulevaisuuden kaupallisen potentiaalin.

Palkintosumma on 5 000 euroa, ja se jaetaan tammikuussa 2021 Tampere Smart City Week -tapahtuman yhteydessä.

Esitys palkinnon saajasta tehdään oheisella verkkolomakkeella. Innovaatiota tulisi kuvailla mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja yleistajuisesti, jotta sen käyttötarkoitus tulee ilmi. Hakulomakkeeseen suositellaan liitettäväksi myös havainnollistavaa materiaalia kuten esimerkiksi videoita, valokuvia, esitteitä ja linkkejä.

Hakulomake ja ohjeet ovat sekä suomeksi että englanniksi.

Palkitsemistoimikunnan sihteeri
Suunnittelija