Keskustan ja Hervannan uudet ostopalveluterveysasemat aloittavat 1.8. - muutoksia asemien vastuualueisiin

Julkaistu 30.7.2018 14.19

Tampereen keskustan ja Hervannan ostopalveluterveysasemien palvelutuottaja vaihtuu 1.8. Samalla terveysasemien vastuualueisiin tulee muutoksia. Uudet toimipisteet avautuvat elokuun alussa: Mehiläinen Oma Lääkärisi Hervanta kauppakeskus Duossa osoitteessa Pietilänkatu 2 sekä Mehiläinen Oma Lääkärisi keskusta Finlaysonin alueella osoitteessa Itäinenkatu 3.

Verikoe sormenpäästä.

Aiemmin ostopalveluterveysasemien tuottajana toimi Pihlajalinna Oy Omapihlaja Hervannan ja Omapihlaja Kehräsaaren toimipisteissä. Näiden kahden terveysaseman toiminta päättyi 10.7.2018.

Muutoksia terveysasemien vastuualueisiin

Mehiläisen vastuulle siirtyvät alueet ja väestö eivät ole aivan samat kuin aiemmin Pihlajalinnan vastuulla olleet.

Keskustan asukkaat siirtyvät 1.8. automaattisesti Mehiläinen Oma Lääkärisi keskustan asiakkaiksi ja Hervannassa ja Vuoreksessa asuvat, osoitteensa perusteella aiemmin Omapihlaja Hervannassa tai Kehräsaaressa asioineet asukkaat Mehiläinen Oma Lääkärisi Hervannan asiakkaiksi. Ajan terveysasemalle voi varata elokuun alusta lähtien suoraan näiltä terveysasemilta. Mehiläinen Oma Lääkärisi Hervannan puhelinnumero on 040 671 0004 ja keskustan 040 571 4222. Aluksi terveysasemille on odotettavissa ruuhkaa, siksi toiveena onkin, että ensimmäisinä päivinä yhteyttä asemille otettaisiin vain kiireellisissä asioissa.

Omapihlaja Kehräsaaressa aiemmin asioineet Kalkunvuoren asukkaat siirtyvät Oma Lääkärisi Tesoman asiakkaiksi, Epilän alueen asukkaat Tipotien terveysasemalle ja Pohtolan alueen asukkaat Lielahden terveysasemalle. Tarkempaa tietoa terveysasemamuutoksista asuinalueittain löytyy kaupungin verkkosivuilta osoitteesta www.tampere.fi/terveysasemamuutokset .

Omapihlajan valinneet palautuvat osoitteensa mukaisen terveysaseman asiakkaiksi

Omapihlaja Kehräsaaren tai Hervannan terveysasemakseen valinneet asiakkaat palautuvat elokuun alussa osoitteensa mukaisen terveysaseman asiakkaiksi. Halutessaan he voivat tehdä uuden valinnan ja valita uudeksi palveluntuottajakseen minkä tahansa Tampereen kaupungin terveysaseman tai 1.8. lähtien Mehiläisen Oma Lääkärisi terveysaseman keskustassa tai Hervannassa. Valinnan voi tehdä ottamalla yhteyttä kyseiseen terveysasemaan tai soittamalla terveyspalvelujen neuvontaan.

Osoitteen mukaisen terveysaseman ja sen yhteystiedot voi tarkistaa terveysasemahausta osoitteesta www.tampere.fi/terveysasemahaku tai terveyspalvelujen neuvonnasta numerosta 03 10023.

Terveysasemapalvelujen muutokset

Alue Aiempi terveysasema
Terveysasema 1.8. alkaen
Keskusta Omapihlaja Kehräsaari
Mehiläinen Oma Lääkärisi keskusta
Finlaysonin alue, Itäinenkatu 3, 1. krs,
puh. 040 571 4222,
avoinna ma - to klo 8 - 16 (ajanvarauksella myös ilta-aikoja), pe ja juhlapyhien aatot 8 - 15
Hervanta ja Vuores
Omapihlaja Hervanta
Mehiläinen Oma Lääkärisi Hervanta
Kauppakeskus Duo, Pietilänkatu 2, 1. krs,
puh. 040 671 0004,
avoinna ma - to 8 - 16, pe ja juhlapyhien aatot 8 - 15
Kalkunvuori Omapihlaja Kehräsaari
Mehiläinen Oma Lääkärisi Tesoma
(Tesoman terveysasema), Tesomankatu 4 A,
puh. 040 663 4499,
avoinna ma - pe klo 8 - 16 (ajanvar. myös ilta-aikoja)
Epilä Omapihlaja Kehräsaari Tipotien terveysasema
Tipotie 4 (5. krs),
puh. 03 5657 3939,
avoinna ma - to klo 8 - 16, pe ja aattopäivinä klo 8 - 15
Pohtola Omapihlaja Kehräsaari Lielahden terveysasema
Lielahtikeskus 2. krs, Antti Possin kuja 1,
ajanvaraus 03 10023 ja www.tampere.fi/soteasiointi
avoinna ma - to klo 8 - 16, pe ja aattopäivinä klo 8 - 15
Omapihlaja Hervannan tai Kehräsaaren valinneet
Osoitteesi mukainen terveysasema, mikäli et tee uutta valintaa. Osoitteesi mukaisen terveysaseman tiedot saat osoitteesta www.tampere.fi/terveysasemahaku tai terveyspalvelujen neuvonnasta 03 10023.

Apulaisylilääkäri
Jukka Karjalainen