Nyt kaikki mukaan virtuaaliseen Suomi-Ruotsi-maaotteluun

Julkaistu 17.8.2016 10.30

Suomi-Ruotsi-maaottelu on vuosittain Suomen ja Ruotsin joukkueiden välillä käytävä yleisurheilukilpailu. Vuonna 1925 ensimmäisen kerran järjestetty maaottelu pidetään vuorovuosin kummassakin maassa. Tänä vuonna Helsingin olympiastadionin korjaustöiden vuoksi kisat järjestetään Tampereella Ratinassa 3.-4.9.2016. Nyt myös tavallisilla kansalaisilla on penkkiurheilun lisäksi mahdollisuus osallistua kisaan virtuaalisesti.

Maaottelun virtuaaliseen kilpailuun voi osallistua liikkumalla aktiivisesti ja merkitä omat liikuntatiedot nettisivulle oman maansa edustajana ja näin auttaa naapurimaan kaadossa. Tavoitteena on saada väki liikkumaan 3.9. mennessä mahdollisimman paljon ja tuoda liikunta näkyväksi virtuaalisesti.

Kisaan voi osallistua klikkaamalla http://www.trexplore.fi/finnkampen ja lisätä sivustolle omalle maalle päivittäinen liikuntamäärä. Liikuntasuorituksia voi lisätä joka päivä joko yksilönä anonyymisti tai rekisteröityneenä tai tiiminä. Tiimi voi olla esimerkiksi urheilujoukkue, harrastusryhmä, kaveriporukka tai yritys.

Oikea Suomi-Ruotsi-maaottelu kilpaillaan 3.-4.9. Tampereen stadionilla Ratinassa, mutta sitä ennen on aika katsoa kumpi maa saa enemmän kansalaisia aktivoitua oman maan edustajaksi liikuntahaasteeseen.

Hyvinvointikoordinaattori
Johanna Riippi