Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Alle 30-vuotiaiden aikuissosiaalityön työntekijät saa kiinni aiempaa joustavammin

Julkaistu 17.4.2019 12.59

Tampereen kaupunki parantaa alle 30-vuotiaiden aikuissosiaalityön työntekijöiden tavoitettavuutta. 18.4.2019 lähtien asiakkaat voivat soittaa nimetylle omatyöntekijälleen arkisin klo 8–16 sekä lähettää muun muassa tekstiviestejä. Arkaluonteisia asioita ei kuitenkaan suositella lähetettäväksi viestillä. Työntekijät vastaavat töissä ollessaan puheluihin ja viesteihin kolmen arkipäivän kuluessa yhteydenotosta.

Omatyöntekijän ollessa poissa puhelut ohjautuvat palvelunumeroon tai tiedotteeseen, josta saa lisäohjeita. Viestejä sen sijaan ei pystytä lukemaan työntekijän poissaoloaikana, joten jos omatyöntekijä ei vastaa viestiin kolmen arkipäivän aikana, kannattaa ottaa yhteyttä alle 30-vuotiaiden aikuissosiaalityön palvelunumeroon 040 564 9034 (ma, ti, to ja pe klo 9–11) tai sosiaalipalvelujen neuvonnan numeroon 03 5657 0200 (arkisin klo 9–14).

Uudistuksella halutaan tehdä yhteyden ottaminen entistä joustavammaksi ja asiakaslähtöisemmäksi. Alle 30-vuotiaiden aikuissosiaalityön omatyöntekijöillä on aiemmin ollut tunnin puhelinaika neljänä aamuna viikossa. Nuoret aikuiset eivät kuitenkaan kokeneet puhelinaikojen palvelevan heitä parhaalla mahdollisella tavalla, minkä vuoksi palvelussa luovutaan aamuisista puhelinajoista.

Uusia asiakkaita palvelee entiseen tapaan sosiaalipalvelujen neuvonta numerossa 03 5657 0200 sekä Sarviksen palvelupisteessä (Hatanpäänkatu 3 J, 1. krs) arkisin klo 9–14. Lisäksi yleisluontoisia asioita voi kysyä chatissa osoitteessa www.tampere.fi/sosiaalipalvelujenneuvonta.

Alle 30-vuotiaiden aikuissosiaalityö
Johtava sosiaalityöntekijä