Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Rullassa otetaan pallo haltuun!

Julkaistu 21.3.2019 16.53

Millainen oli ranskalainen aatelinen tai ketä muinaisessa Egyptissä oikein asuikaan? Millaisia kukkia kasvaa Tahitilla tai kuinka soi afrikkalainen rumpu? Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsän Pallo hallussa -näyttely 30.3.-26.5.2019 Lastenkulttuurikeskus Rullassa vie katsojat huikealle kulttuurimatkalle maailman eri kolkkiin. Näyttelyssä on esillä taidokkaita 4–12 vuotiaiden lasten töitä.

Näyttelyssä voi vierailla Afrikan maisemissa ja tuunata oman hiihtomajansa Alppien rinteille. Esillä on eri maiden kulttuurien innoittamia käsitöitä: mm. Marie Antoinetten ajan asusteita, intiaanikoruja ja Faaraoiden pyramideja.

Näpsä juhlistaa oppilaiden kulttuurimatkailua ensimmäisen kerran Tampere-talon päänäyttämölle
rakennetulla Pallo hallussa -yhteistuotannolla sunnuntaina 24.3.2019. Pallo hallussa rakentuu
Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsän, Sorin sirkuksen, Pirkanmaan musiikkioppilaitoksen, Konservatorion ja Sara Hilden kuvataideakatemian yhteistyönä. Pallon matka jatkuu Tampere-talosta Lastenkulttuurikeskus Rullaan Näpsän Pallo hallussa näyttelyyn 30.3.-26.5.2019.

Näpsässä otettiin syksyllä 2018 käyttöön uusi NÄPSÄ TPO2018 opetussuunnitelma, jossa määritellään käsityön tehtäväksi vahvistaa oppilaan käsityön, muotoilun ja teknologian osaamista. Päämääränä on innostaa oppilasta oivalluksiin, mielikuvitukseen ja tekemisen iloon, jotka luovat perustan tavoitteelliselle, monimateriaalista osaamista ja ilmaisua kehittävälle luovalle käsityölle. Näpsässä opiskelee taiteen perusopetusta viikoittain noin 1100 lasta, nuorta ja aikuista 11 paikkakunnalla Pirkanmaalla jo 29 lukuvuotta.

Lisätietoja:
Marja-Leena Seilo
Rehtori
Taito Pirkanmaa ry
Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsä

Niina Niiniluoto
Kulttuuriohjaaja
Lastenkulttuurikeskus Rulla

Ulkoinen linkkiMuotoilu- ja käsityökoulu Näpsä
Ulkoinen linkkiOppilashaku Näpsän syksyllä alkaviin ryhmiin!

Ryhmille näyttelyyn ennakkovarauksella omat toiminnalliset kierrokset 1.4. klo 14 alkaen
Ulkoinen linkkiRyhmävierailu Rullassa

Lastenkulttuurikeskus Rulla