Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Suomen suurin Viro-tapahtuma Martin markkinat järjestetään Tampereella 8.-9.4.

Julkaistu 28.3.2017 10.04

Suomen suurin Viro-tapahtuma Martin markkinat järjestetään ensimmäistä kertaa
Tampereella huhtikuun toisena viikonloppuna. Martin markkinat koostuvat Pakkahuoneella
järjestettävistä markkinoista sekä Klubin puolella tapahtuvasta kulttuuriohjelmasta.

Notkuvilta markkinapöydiltä tuotteitaan myyvät virolaiset pienyritykset. Tuotevalikoimassa on niin nahka-, lasi-, keramiikka- kuin puutuotteitakin. Mukana on myös koruja, saippuoita ja kynttilöitä. Luonnonmukaisesti valmistetut tuotteet ovat markkinoilla vahvasti edustettuna. Tarjolla on tietenkin myös virolaista kirjallisuutta sekä virolaisia herkkuja ja matkailuvinkkejä.

Kulttuuriohjelmassa kuulemme mielenkiintoisia keskusteluja, kun eri alojen virolaiset ja tamperelaiset vaikuttajat ja asiantuntijat tapaavat Klubin lavalla. Lisäksi saamme tietää, oppiiko Simo Frangén puolessa tunnissa viron kielen? Voisiko virolainen verimakkara voittaa makutestissä mustanmakkaran? Lapsia ja muita huumorintajuisia viihdyttää klovniduo Piip ja Tuut. Lauantai-iltana markkinoiden päätyttyä ohjelmassa on virolaisen jazzlaulajan Helin-Mari Arderin konsertti. Martin markkinoilla riittää tekemistä ja katsomista koko perheelle. Myös Klubin kahvila on auki tapahtuman ajan.

Martin markkinoita on järjestetty Helsingissä yli 30 vuotta. Viime vuosina Kaapelitehtaalla on vieraillut viikonlopun aikana 14 000–19 000 ihmistä. Suuren suosion ja Suomen ja Viron juhlavuosien kunniaksi Tuglas-seura järjestää yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa Martin markkinat myös Tampereella.

Lisätiedot:
Katariina Suurpalo