Tampereen kaupunki - www.tampere.fi

Paasikivenkatu ja Kekkosenkatu suljetaan ajoneuvoliikenteeltä välillä Näsijärvenkatu - Naistenlahti

Julkaistu 11.11.2016 10.40

Rantatunnelin avaamisen jälkeen Ranta-Tampellan asuinalueella ja Naistenlahden eritasoliittymän pohjoisosassa aloitetaan rakennustyöt, joiden vuoksi Paasikivenkatu-Kekkosenkatu (entinen Paasikiven/Kekkosentie) suljetaan välillä Näsijärvenkatu-Naistenlahti. Lisäksi Tampellan esplanadi suljetaan rautatiesillan kohdalla. Katuosuudet suljetaan 15.11.2016 alkaen. Tampellan alueelta ja keskustan länsipuolisilta alueilta suositellaan ajamaan rantatunnelin kautta erityisesti ruuhka-aikoina.

Tampellan alueelta länteen suositellaan ajamaan reittiä Lapintie - Pohjolankatu -Kalevan puistokatu- Kekkosentie. Lännestä ajetaan Tampellaan Naistenlahden liittymän kautta, josta pääsee Ratapihankadulle ja Lapintien kautta Tampellan alueelle. Ratapihankatu on ensivaiheessa vain yksisuuntainen etelän suuntaan.

Idästä Tammerkosken länsipuolelle suositellaan ajamaan rantatunnelin ja Santalahden eritasoliittymän kautta - Santalahdesta Paasikivenkadulle ja sieltä edelleen Sepänkadun tai Näsijärvenkadun kautta keskustaan. Myös keskustan länsiosista itään ajavien suositellaan käyttämään rantatunnelia – Sepänkadulta tai Mustalahdenkadun liittymästä Paasikivenkadulle ja sieltä rantatunneliin.

Idästä Kekkosentieltä pääsee keskustaan ennen rantatunnelia Parantolankadun ja Rauhaniementien kautta.

Jalankulun ja pyöräilyn reitti on käytössä suljetulla Paasikivenkadun ja Kekkosenkadun osuudella

Rantatunnelin käyttöönoton myötä valtatie 12 siirtyy tunneliin ja maanpäällinen väylä muuttuu Paasikivenkaduksi ja Kekkosenkaduksi. Paasikivenkatu ja Kekkosenkatu suljetaan ajoneuvoliikenteeltä Ranta-Tampellan ja Naistenlahden työmaiden takia, mutta kävely- ja pyörätie säilyy kadun pohjoisreunalla. Naistenlahdessa väylältä pääsee Kekkosenkadun yli Soukanlahdenkadulle.

Liikenneinsinööri
Jaana Kalliolaakso