Mahdollisen kunta-alan lakon vaikutuksia liikuntapaikkojen aukioloaikoihin 3.5.–9.5.2022

Julkaistu 29.4.2022 12.21

Työtaistelu sulkee alkaessaan liikuntapaikkoja ja rajoittaa ryhmäliikunnan järjestämistä.

Jukon, JHL:n ja Jytyn mahdollisesti tiistaina alkava työtaistelu vaikuttaa liikuntapaikkojen aukioloaikoihin Tampereella. Mikäli lakko alkaa, osa sisäliikuntatiloista, ulkoliikuntapaikoista ja uimahalleista on suljettuna 3.5.–9.5. Ohjattuja liikuntaryhmiä järjestetään tänä aikana rajoitetusti; Tampereen uintikeskuksessa kuitenkin ohjatut ryhmät toimivat normaalisti, ja myös liikuntaluotsitoiminta jatkuu. Lupa liikkua -tunnit päiväkodeilla on lakon aikana peruttu. Ohjatun liikunnan asiakkaita tiedotetaan muutoksista.

Sisäliikuntatiloista Ikurin liikuntahalli, Pyynikin palloiluhalli, Tampereen stadion, Tesoman palloiluhalli sekä Tampereen Messu- ja Urheilukeskus ovat suljettuina mahdollisen lakon aikana.

Hervannan vapaa-aikakeskus ja Kaukajärven vapaa-aikatalo ovat auki vaihtelevasti, aukioloajat päivitetään liikuntapalvelujen verkkosivuille. Nääshalli on avoinna normaalisti, poikkeuksena tiistai 3.5., jolloin aukioloaika on klo 15–21.30. Vuoreksen koulukeskus on arkisin avoinna klo 14.00–21.30. Kauppi Sports Center on auki normaalisti ja koulujen liikuntatilat ovat osittain avoinna. Hatanpään koulun liikuntatilat ovat iltakäytössä, mutta Kissanmaan ja Pohjois-Hervannan kouluilla ei ole iltatoimintaa. Muutokset aukioloaikoihin ovat mahdollisia.

Uimahalleista Tampereen uintikeskus on auki normaalien yleisöaukioloaikojen mukaan ja maauimala aukeaa suunnitellusti perjantaina 6.5. Tampereen uintikeskus on poikkeuksellisesti suljettuna yleisöltä uintikilpailujen vuoksi 7.–8.5., jolloin Pyynikin uimahalli pidetään korvaavana auki asiakkaille normaalin viikonlopun tapaan.

Jäähalleista Hervannan jäähalli ja Tesoman jäähalli ovat suljettuina, Hakametsä mahdollisesti avoinna klo 15.00–22.30.

Ulkoliikuntapaikat ovat käytössä, mikäli olosuhteet sen turvallisesti mahdollistavat, seuraavin poikkeuksin: Tampereen stadion, Hervannan keskusurheilukenttä, Pyynikin urheilukenttä, Lamminpään urheilukenttä sekä Kalevan liikuntapuisto ovat suljettuina. Pukuhuonetilat ovat suljettuina, paitsi Kaupin urheilupuistossa, jossa ne pyritään pitämään avoinna.

Koulukadun kenttä on suljettuna korjaustöiden takia. Kaupissa tykkilumilatu suljetaan tältä kaudelta.

Nuorisopalveluissa nuorten kulttuurikeskus Monitoimitalo 13 on auki normaalisti, mutta nuorisokeskusten aukioloaikoihin saattaa tulla muutoksia, joiden tarkentuessa niistä tiedotetaan sivulla tampere.fi/nuortentampere.

Liikuntapalvelujen asiakaspalvelu on avoinna normaalien aukioloaikojen mukaan.

Tekstiä muokattu 2.5. klo 16.05: Lisätty ohjatut ryhmät, Lupa liikkua -tunnit, Hatanpään koulun iltakäyttö, Tesoman jäähalli ja nuorisopalvelujen linkki.