Osallistu pääkirjasto Metson uuden harrastustilan suunnitteluun

Julkaistu 11.10.2021 9.34

Pääkirjasto Metson musiikkiosastolle rakennetaan parhaillaan uutta harrastustilaa, jonka suunnitteluun asiakkailla on mahdollisuus osallistua. Kyselyyn voi vastata 7. marraskuuta saakka.

koristelukuva, teksti Suunnittele unelmiesi harrastustila

Pääkirjasto Metson musiikkiosastolle rakennetaan parhaillaan uutta harrastustilaa, jonka toimintoja suunnitellaan asiakaslähtöisesti. Keväällä valmistuva tila soveltuu lähtökohtaisesti monenlaiseen harrastamiseen. Uuden harrastustilan toteuttamiseen on saatu Aluehallintoviraston hankeavustus.

- Pyrimme luomaan innostavan ja monen tasoiselle tekijälle sopivan harrastustilan. Marraskuun alussa musiikkiosastolle valmistuu äänieristetty huone, johon on tarkoitus koota äänitysstudiolaitteisto. Huoneen yhteyteen on suunniteltu harrastustilaa omaehtoiselle tekemiselle, mihin liittyen kartoitamme nyt asiakkaiden toiveita. Tilassa voisi olla esimerkiksi mediatyöpiste tehokkaalla tietokoneella ja hyvällä näytöllä sekä erilaisia "DIY" ja "craftaus"-laitteita, kuten pinssikone, suurkuvatulostin ja lämpöprässi, projektisuunnittelija Kalle Lehtinen Tampereen kaupunginkirjastosta kertoo.

Pääkirjasto Metson musiikkiosastolla on ennestään kolme musiikkihuonetta, joiden käyttöaste on korkea. Kahdessa musiikkihuoneessa on asiakkaiden käytössä piano. Kolmas musiikkihuone on omaehtoiseen musiikinopiskeluun tarkoitettu huone, jossa asiakkaat voivat käyttää Rockway-soitonopetuspalvelun sisältöjä sekä sähkörumpuja, sähkökitaraa, sähköbassoa, akustista kitaraa ja ukulelea.

Musiikkihuoneita on myös Hervannan, Koilliskeskuksen ja Lielahden kirjastoissa. Lisäksi Sampolan kirjastossa toimii luovan tekemisen tila Tekomo, jossa asiakkaat voivat käyttää monia laitteita, kuten 3D-tulostimia ja vinyylileikkuria.

Vastaa verkossa ja voita Metso-sukat

Asiakkaiden toiveita ja tarpeita uudelle harrastustilalla kartoitetaan juuri käynnistyneellä asiakaskyselyllä. Kyselyyn voi vastata verkossa tai paperilomakkeella, joita on jaossa muun muassa pääkirjasto Metson musiikkiosastolla.

Kyselyyn voi vastata 7. marraskuuta saakka. Vastaajat voivat halutessaan ilmoittautua mukaan myös asiakasraatiin, jonka kanssa tilojen suunnittelua jatketaan myöhemmin.

Yhteystietonsa jättäneiden vastaajien kesken arvotaan kolmet Metso-sukat.

Ulkoinen linkkiAsiakaskysely (e-lomake)

Tampereen kaupunginkirjasto