Multisillan päiväkodin rakennustyöt alkavat

Julkaistu 16.9.2020 18.39

Multisillan päiväkodin uudisrakennushankkeen toteutussuunnitelma ja toteutussopimus hyväksyttiin asunto- ja kiinteistölautakunnassa 16.9.2020. Päiväkodin rakennustyöt aloitetaan lokakuussa, ja rakennus on otettavissa käyttöön tammikuussa 2022.

Hankkeen kustannusarvio oli yhteensä 7,3 miljoonaa euroa. Lisäksi Pirkanmaan Voimia Oy:lle kuuluvien keittiölaitteiden arvioitu kustannus on 80 000 euroa.

Uusi kaksikerroksinen päiväkotirakennus, osoitteessa Terävänkatu 2, on mitoitettu seitsemälle päiväkotiryhmälle eli kaikkiaan 140 päiväkotilapselle. Lisäksi rakennukseen tulee tilat Pirkanmaan Voimia Oy:lle. Uudisrakennuksen huoneistoala on 2046 neliömetriä. Rakenteet toteutetaan hybridirakenteena käyttäen puuta ja betonia niiden soveltuvuuksien mukaan.

Päiväkodin tontti rajautuu etelässä ja idässä Akselinkujaan, pohjoisessa Terävänkatuun ja lännessä Lempääläntiehen. Rakennus sijoittuu tontin pohjoispäähän. Piharakennukset ja oleskelukatokset sijoitetaan Lempääläntien puoleiselle sivulle.

Piha on suunniteltu esteettömäksi. Ryhmien sisäänkäynnit sijaitsevat pihan puolella. Liikuntasali, ruokasali ja pienkeittiötila ovat rajattavissa muista tiloista iltakäyttöä varten. Rakennuksessa on hissi ja kaikkiin tiloihin on esteetön pääsy. Iltakäytön sisäänkäynti sijoitetaan pysäköintialueen puolelle. Päiväkodin leikkipiha aidataan ja eteläpäähän rakennetaan kivituhkapintainen ja aidattu pelikenttä.

Arkkitehtisuunnitelmat on laatinut Arkkitehtitoimisto TILATAKOMO Oy, joka on toiminut myös hankkeen pääsuunnittelijana. Rakennuttamisesta vastaa Tampereen Tilapalvelut Oy.

Apulaispormestari
Jaakko Stenhäll