Sisäilmakorjaustyöt alkavat Tammerkosken koulutalon kellarikerroksessa

Julkaistu 17.6.2020 18.32

Juhannuskylän koulun Tammerkosken koulutalon vanhemman osan kellarikerroksen sisäilma- ja rakenteelliset korjaukset alkavat tuota pikaa kesäkuussa. Rakennustöiden arvioidaan valmistuvan helmikuussa 2021. Toteutuskustannukset ovat yhteensä noin 1,4 miljoonaa euroa.

Hankkeen toteutussuunnitelma ja toteutussopimus hyväksyttiin Tampereen kaupungin asunto- ja kiinteistölautakunnassa 17.6.2020.

Vuonna 1924 valmistuneen rakennuksen kellarikerroksen vanhat alapohjat puretaan ja rakennetaan uudelleen. Lisäksi tehdään tilamuutoksia ja LVISA-järjestelmien perusparannus. Rakennuksen sokkelit vesieristetään, kellarin huoltoluiska korjataan ja tehdään sadevesiviemäri- ja salaojatöitä. Koulutalon kellaritiloihin tehdään myös joitakin toiminnallisia parannuksia.

Tammerkosken koulutalossa on noin 600 oppilasta ja henkilöstöä noin 54. Muissa kuin kellarikerroksessa koulutoiminta on käynnissä koko urakka-ajan eikä hanke vaadi väistötiloja.

Arkkitehtisuunnitelmat on laatinut Arkkitehtitoimisto Lasse Kosunen Oy, joka on toiminut myös hankkeen pääsuunnittelijana. Hankkeen rakennuttamisesta on vastannut Tampereen Tilapalvelut Oy. Rakennustyöt toteuttaa Rakennustoimisto HATO Oy.

Apulaispormestari
Jaakko Stenhäll