Peltolammille Tampereen viides omatoimikirjasto

Julkaistu 2.3.2020 10.32

Peltolammin kirjaston aukiolo laajenee 3.3. alkaen. Laajoina omatoimiaukioloaikoina kirjaston ovet avautuvat kirjastokortilla ja sen tunnusluvulla.

Peltolammin kirjasto koulun väistötiloissa.

Peltolammin kirjaston omatoimiaukiolot käynnistyvät tiistaina 3.3. Omatoimituntien ansiosta kirjaston aukioloajat laajenevat peräti 65 tunnilla viikossa. Omatoimikirjastoon pääsee ma–to klo 7–21, pe ja la klo 7–18 ja su klo 7–21. Henkilökunta palvelee kirjastossa edelleen palveluaukioloaikoina.

Omatoimikirjaston ovi avautuu asiakkaan PIKI-kirjastokortilla ja sen nelinumeroisella tunnusluvulla. Kirjastossa ei ole omatoimiaukioloaikoina henkilökuntaa, mutta asiakkaat voivat lainata ja palauttaa automaateilla, lukea lehtiä, työskennellä ja käyttää tietokoneita sekä langatonta verkkoa. Tilaa valvotaan tallentavin kameroin. Omatoimikirjaston käytölle ei ole asetettu ikärajaa, vaan kirjastoon ovat tervetulleita kaikenikäiset asiakkaat. Asiakas sitoutuu noudattamaan Tampereen kaupunginkirjaston käyttösääntöjä. Asiakas on vastuussa kirjastokortillaan sisään tulleiden mahdollisten muiden henkilöiden käyttäytymisestä.

Omatoimiaukioloajat ovat käytössä Tampereella myös Koivistonkylän, Messukylän, Terälahden ja Kämmenniemen kirjastoissa.

Peltolammin kirjasto avattiin 20.1. koulun piha-alueelle valmistuneessa väistötilassa, jossa kirjaston lisäksi toimivat koulu, esiopetus, neuvola ja kouluterveydenhuolto sekä Me-talo.

Kirjastojen aukiolotiedot

Tampereen kaupunginkirjasto