Tule mukaan Kesäduuni20-kampanjaan

Julkaistu 19.12.2019 14.01

Kesäduuni20-kampanjan tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle tilaisuus saada työkokemusta. Kampanja toteutetaan nyt toista kertaa. Se on suunnattu sekä 17-25 -vuotiaille tamperelaisille kesätyönhakijoille että alueemme työnantajille. Nuorten työllisyyttä ovat yhteistyössä edistämässä Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut, Ohjaamo Tampere, Me-talo ja Pirkanmaan TE-toimisto.

Haastamme yritykset mukaan Kesäduuni20-kampanjaan, jotta mahdollisimman moni nuori pääsisi töihin kesällä 2020. Lupaamme tehdä rekrytoinnin vaivattomaksi. Palvelumme on sekä työnhakijalle että työnantajalle ilmainen. Sopivien työntekijöiden ja yritysten tarjoamien kesätyöpaikkojen yhdistäminen tapahtuu sähköisen järjestelmän avulla.

Kesällä 2019 lähes 600 nuorta haki kesätöitä kampanjan kautta. Yrityksissä oli tarvetta kesätyöntekijöille erityisesti myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä, siivoustyössä ja ravintola-alan tehtävissä. Kampanjaan osallistuneet yritykset kokivat yhteistyön arvokkaana ja kehuivat nuorten intoa.

Kesätyönhakijaksi rekisteröityminen

Jos olet 17-25 -vuotias tamperelainen ja etsit kesätyöpaikkaa, pääset mukaan rekisteröitymällä Kesäduuni20-kampanjan verkkosivulla. Rekisteröityessä kerrot omasta taustastasi, kuten koulutuksesta, aiemmasta kokemuksesta ja harrastuksista sekä muusta mahdollisesta osaamisestasi.

Kesäduuni20 -kampanjasivustolle aukeavat kaikki kampanjan kesätyöpaikat, joten sivustolla kannattaa vierailla säännöllisesti rekisteröitymisen jälkeen. Työpaikan hakeminen on tehty helpoksi. Se onnistuu yhtä nappia painamalla. Rekisteröitymään pääset alla olevasta linkistä.

Voit kysyä lisäohjeita lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]
Kesätyön hakijalle lisätietoa myös Ohjaamosta.

Kesätyönantajaksi rekisteröityminen

Jos olet työnantaja ja sinulla on kesätyöpaikka tarjolla, käy rekisteröitymässä Kesäduuni20-kampanjan -sivustolla. Linkin löydät hieman alempaa.

Tämän jälkeen sinulla on kaksi vaihtoehtoa kesätyöntekijän löytämiseksi:

Helposti ja nopeasti: Luot itse työpaikkailmoituksen ja vastaanotat hakemukset, haastattelet hakijat ja valitset sopivan kesätyöntekijän.

Täyden palvelun paketti: Valtuutat Kesäduuni20-kampanjan tiimin hoitamaan hakuprosessin. Tiimi tekee työpaikkailmoituksen työnantajan tarpeiden mukaisesti, vastaanottaa hakemukset ja tekee hakijoista esivalinnat. Haastattelut ja lopullisen valintapäätöksen teet itse.

Sadalle ensimmäiselle työpaikan ilmoittaneelle tarjoamme työsuhteen byrokratian hoitamisen ja tuen työsuhteen ajaksi. Työntarjoajalle jää vain palkanmaksu. Tällöin palkkauksessa noudatetaan Avaintyönantajat AVAINTA ry:n työehtosopimusta ja työsuhteen kulut laskutetaan yritykseltä ilman lisämaksua. Työnantajavelvoitteiden ulkoistaminen sopii erityisesti pienyrityksille.

Rekisteröityminen Kesäduuni20-kampanjaan on ilmaista eikä velvoita työnantajaa vielä mihinkään. Työnantajan ei heti tarvitse tietää tarkasti montako ja mitä työtehtäviä sisältäviä kesätyöpaikkoja on tarjota. Kesätyöpaikkailmoituksen voi laatia myöhemmin. Viimeinen ilmoittamispäivä on 31.5.2020.

Kesäduuni20-kampanjan yrityskoordinaattorit auttavat työnantajia kaikissa kesätyörekrytointeihin liittyvissä asioissa.

Lisätietoja Kesäduuni20-kampanjasta löytyy kampanjan verkkosivuilta.

Tiimiesimies
Paula Hurttia