Härmälän kirjasto remonttiin elokuussa

Julkaistu 18.6.2019 14.46

Remontti sulkee Härmälän kirjaston syksyksi. Kirjaston viimeinen aukiolopäivä ennen remonttia on 9. elokuuta. Uudistettu kirjasto avataan helmikuussa 2020.

Härmälän kirjaston ulkokuva

Härmälän kirjasto suljetaan peruskorjauksen vuoksi 12.8. alkaen (viimeinen aukiolopäivä 9.8). Kirjasto on tarkoitus avata remontin jälkeen helmikuussa 2020. Avaamisen tarkempi ajankohta ilmoitetaan lähempänä.

Remontissa vuonna 1953 avattu kirjasto korjataan talotekniikkaa myöten. Edellinen peruskorjaus on tehty 1980-luvulla. Nyt kirjasto saa uuden lehtisalin, lastenosaston ja kalustuksen.

- Muutosten myötä kirjastosta tulee aiempaa valoisampi ja liikuteltavien kalusteiden ansiosta myös muunneltavampi. Lastenosastolle saamme pienen tapahtumatilan, jossa on valmiina katsomo koululuokalliselle lapsia, kirjastonjohtaja Ritva Kauppinen sanoo.

Perusparannushankkeen urakoinnista vastaa Tampereen Tilapalvelut, ja arkkitehtina toimii Kari Salonen.

Varaukset siirtyvät Sampolaan

Härmälän kirjaston remontin aikana asiakkaita palvelevat muut Tampereen kirjastot, ja lainat voi palauttaa mihin tahansa PIKI-kirjastoon. Muun muassa pääkirjasto Metsoon ja Sampolan kirjastoon pääsee Härmälästä helposti bussilla. Myös Pirkkalan puolelle avautuu uusi Nuolialan kirjasto elokuussa. Lisäksi Tampereen kirjastoautot selvittävät mahdollisuutta tarjota korvaavaa palvelua alueella remontin aikana. Suunnitelmat tarkentuvat elokuun alkuun mennessä.

Härmälän kirjaston palautusluukku on remontin ajan pois käytöstä. Härmälän kirjaston kokoelma ei näy PIKI-verkkokirjastossa 9.8. alkaen, eikä Härmälässä olevaan aineistoon voi tehdä varauksia. Härmälän kirjastosta lainassa olevaa aineistoa voi kuitenkin uusia verkkokirjastossa normaalisti.

Varaukset, joiden noutopaikaksi on valittu Härmälän kirjasto ja jotka saapuvat 1.8. jälkeen, siirtyvät noudettavaksi Sampolan kirjastoon. Asiakas voi vaihtaa saapuvan varauksen noutopaikan PIKI-verkkokirjaston Omat tiedot -kohdassa.

Tampereen kaupunginkirjasto Härmälän kirjasto
Kirjastonjohtaja