Tule mukaan Perheiden talon ja Tammelan lähitorin Kesäolkkariin

Julkaistu 29.5.2019 13.38

Kesäolkkari tarjoaa kesällä vapaata oleskelua, ajanvietettä ja teemallisia ohjelmatuokioita kaikenikäisille tamperelaisille. Kesäolkkari toimii Tammelan lähitorin tiloissa Tammelakeskuksessa (os. Itsenäisyydenkatu 21 B).

Valokuva: Perhonen kukan lehdellä.

Yhteisen olohuoneen idealla toimiva Kesäolkkari avaa ovensa tiistaina 4.6.2019 klo 10. Kesäolkkari on kesäkuussa avoinna kahdesti viikossa, tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 10–13. Heinäkuussa toiminta laajenee, sillä tiistain ja keskiviikon lisäksi Kesäolkkari on avoinna myös torstaisin klo 10-13.

Kesäolkkariin ovat tervetulleita kaikenikäiset tamperelaiset vauvoista ikäihmisiin. Paikalle voi tulla osallistumaan ohjelmatuokioihin tai vain viettämään aikaa, juttelemaan tuttujen kanssa, lukemaan, leikkimään tai pelaamaan. Paikalle voi poiketa yksin tai yhdessä perheen tai kaverin kanssa. Tarjolla on myös puuroa klo 10–11.

Ohjelma vaihtelee eri kerroilla. Kesäkuussa 4.6. ja 18.6. Kesäolkkarissa poristaan parisuhteesta ja askarrellaan. Heinäkuussa Kesäolkkari tarjoaa keskiviikkoisin kesävisan (klo 11), bingon (klo 11.30) ja korttikerhon (klo 12–13). Lisäksi tarjolla on tarinatuokioita, yllätysohjelmaa ja leppoisaa yhdessäoloa. Lisätietoa Kesäolkkarista voi tarvittaessa kysyä Tammelan lähitorin palveluohjaajilta numerosta 050 3379 004.

Kesäolkkarin toiminnan järjestävät Tampereen kaupungin Perheiden talo ja Tammelan Lähitori. Toiminta on asiakkaille maksutonta (sisältää myös puuron). Tervetuloa mukaan!

Perheiden talon kahvilat ja kerhot kesätauolle

Perheiden talon perhekahvilat ja -kerhot ovat jääneet kesätauolle. Niiden toiminta jatkuu elo-syyskuun vaihteessa. Tarkemmat tiedot löytyvät Perheiden talon nettisivuilta.

Lapsiperheiden palveluohjaajat tavoittaa kesällä aikana parhaiten Pyydä apua -lomakkeen kautta tai soittamalla oman asuinalueen palveluohjaajalle. Perheiden talossa palveluohjaaja on tavattavissa 4.9. alkaen keskiviikkoisin klo 9–11.

Neuvolakioskin toiminta jatkuu 2.10. alkaen keskiviikkoisin klo 8.30–11.30. Neuvolakioskissa voi käydä äitiys- ja lastenneuvolan terveydenhoitajan vastaanotolla ilman ajanvarausta. Neuvolatoiminnan ryhmät käynnistyvät syyskuun alussa. Tarkemmat tiedot ovat Perheiden talon nettisivuilla.

Perheiden talon vertaisryhmien toiminta jatkuu syyskuussa. Tietoa käynnistyvistä ryhmistä ja niihin ilmoittautumisesta päivitetään Perheiden talon nettisivuille kesän aikana. Sijoitettujen lasten vanhemmille tarkoitettuihin Voikukkia -vertaisryhmiin voi ilmoittautua 16.8. asti sähköpostilla pirjo.sillman(at)tampere.fi tai tuula.malm(at)tampere.fi. Tarkemmat tiedot tähän ryhmään ilmoittautumisesta löytyvät Voikukkia-vertaistuen nettisivuilta.

Kirsi Koponen

Teksti Johanna Toivanen