Kalevassa käyttöön uusia ajolinjoja raitiotietöiden vuoksi

Julkaistu 15.4.2019 15.30

Kalevassa aloitetaan raitiotien päällysrakennetöiden eli kiskojen ja kiintoraidelaatan rakentamista. Töihin liittyen Teiskontiellä ajolinjat Hervannan suuntaan muuttuvat ja Rieväkadun ja Sarvijaakonkadun liittymässä otetaan käyttöön kiertotie.

Teiskontieltä ajolinja muuttuu Hervannan suuntaan

Teiskontien ja Ilmarinkadun liittymässä on tehty liikennejärjestelyjä. 15.4.2019 alkavan viikon aikana otetaan käyttöön uusi ajolinja Teiskontieltä Hervannan suuntaan.

Raitiotien työmaa-alue sijaitsee Teiskontien ja Ilmarinkadun liittymäalueen keskellä. Tämän vuoksi liittymässä on kaistojen kavennuksia, ja osa ajoradoista on liittymässä yksikaistaisia, mikä vaikuttaa autoliikenteen ajolinjoihin. Ilmarinkadulta ei töiden aikana pääse ajamaan Uimalankadulle. Teiskontien liittymän vieressä ylittävä suojatie siirretään noin 100 metriä lännen suuntaan.

Teiskontie on eteläpuolelta yksikaistainen, kun keskellä katua tehdään päällysrakennetöitä. Bussipysäkit säilyvät nykyisillä paikoillaan. Liikennejärjestelyjä viimeistellään tiistain ja keskiviikon välisenä yönä 16.-17.4. klo 22 alkaen. Töistä voi aiheutua melua lähiympäristöön.

Rieväkadun ja Sarvijaakonkadun liittymään kiertotie

Rieväkadun ja Sarvijaakonkadun liittymäalueella otetaan käyttöön kiertotie pääsiäisen jälkeen viikolla 17. Liittymän liikennejärjestelyt toimivat siten, että Hervannan valtaväylän suunnasta tuleva liikenne pääsee kulkemaan Rieväkatua pitkin lännen suuntaan Rieväkatu 12 -14 tontille saakka. Sammonkadulta ja Sarvijaakonkadulta päin tuleva liikenne pääsee kulkemaan normaalisti Prisman suuntaan.

Sarvijaakonkadun liittymässä rakennetaan raitiotien kiintoraidelaattaa ja asennetaan kiskot. Työvaihe ja liikennejärjestelyt kestävät arviolta kesäkuulle. Nopeusrajoitus työmaiden vaikutusalueella on 30 kilometriä tunnissa.

Raitiotieallianssi
Kalevan alueen lohkopäällikkö