Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Yhteydenottotapoja Linnainmaan ja Tipotien terveysasemille yhtenäistetään

Julkaistu 15.11.2018 12.49

Tampereella Linnainmaan ja Tipotien terveysasemien kaikki asiakkaat, niin uudet kuin asemalla aiemmin asioineet, voivat maanantaista 19.11.2018 lähtien soittaa suoraan terveysaseman numeroon tai kiireettömissä asioissa lähettää yhteydenottopyynnön verkkolomakkeella.

Potilaan hoitotilanne Tipotien terveysasemalla.

Toimintamallin muutoksen tavoitteena on parantaa asiakkaiden yhteydensaantia terveysasemille. Aiemmin vain uudet asiakkaat asioivat terveysaseman yhteisen numeron ja verkkolomakkeen kautta, muut asiakkaat soittivat yhteyshenkilönsä numeroon. Malli oli kuitenkin hankala esimerkiksi yhteyshenkilön sairastuessa tai vaihtuessa.

Linnainmaan ja Tipotien terveysasemalle voi soittaa maanantaista torstaihin kello 8–16 sekä perjantaisin ja aattopäivinä kello 8–15. Aamun ensimmäinen tunti kello 8–9 on päivän ruuhkaisin. Silloin asemille toivotaan soitettavan vain päivystyksellisissä asioissa, jotta kiireellistä hoitoa tarvitsevia asiakkaita pystytään palvelemaan nopeasti.

• Linnainmaan terveysasema, puhelin 03 5657 9023
  • Tipotien terveysasema, puhelin 03 5657 3939

Kiireettömissä asioissa vaivattomin tapa on täyttää verkossa yhteydenottolomake ja kuvailla siihen hoidon tarve. Terveysasemalta ollaan yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kolmen arkipäivän aikana. Yhteydenottolomake löytyy sähköisistä terveyspalveluista:

Linnainmaan ja Tipotien terveysasemilla puhelinpalvelua ja yhteydenottolomakkeita hoitaa moniammatillinen tiimi, johon kuuluu muun muassa sairaanhoitajia, fysioterapeutteja ja lääkäreitä. Asiakas saa nopeasti ja sujuvasti hoitoa, sillä hänet ohjataan suoraan sille tiimin ammattilaiselle, joka vastaa parhaiten hänen hoidon tarvettaan.

Tarvittaessa asiakas saa terveysasemalta yhteyshenkilön, joka hoitaa hänen asiaansa jatkossa. Jos asiakkaan vaiva vaatii tiivistä yhteydenpitoa, hän voi halutessaan asioida yhteyshenkilönsä kanssa sähköisillä web-viesteillä. Satunnaisessa verkkoasioinnissa käytetään yhteydenottolomaketta.

Terveysasemalla voi myös asioida paikan päällä aseman ollessa auki. Sairaanhoitajan vastaanotolle voi tulla kiireellisessä asiassa ilman ajanvaraustakin, mutta silloin on syytä varautua jonottamaan.

Terveysaseman ollessa suljettuna apua saa terveyspalvelujen neuvonnasta numerosta 03 10023 joka päivä kello 7–22.

Tiedotetta muokattu 16.11.2018: Lisätty "kiireellisessä asiassa" lauseeseen: Sairaanhoitajan vastaanotolle voi tulla kiireellisessä asiassa ilman ajanvaraustakin.

Apulaisylilääkäri
Jukka Karjalainen