Suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeilun lisäpaikat täyttyvät nopeasti – Torstaina 11.10. jaossa vielä 500 paikkaa

Julkaistu 10.10.2018 15.38

Suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeilu kiinnostaa Pirkanmaalla. Kokeilussa avattiin tuhat lisäpaikkaa, joista puolet tuli jakoon keskiviikkona 10.10.2018 klo 13. Tamperelaisille ja orivesiläisille keskiviikoksi varatut 375 paikkaa täyttyivät alle kymmenessä minuutissa. Nokialla, Pirkkalassa ja Vesilahdessa on keskiviikkona avatuista paikoista vielä muutaman kymmentä jäljellä.

Valokuva: Hammashoidossa.

Tiedotetta päivitetty 11.10.2018:
Tampereen ja Oriveden kaikki paikat ovat täyttyneet.
***

Valinnanvapauskokeiluun on mahdollista päästä mukaan vielä torstaina 11. lokakuuta klo 13. Silloin tulevat jakoon loput 500 lisäpaikkaa. Lisäpaikkoja voivat hakea täysi-ikäiset nokialaiset, pirkkalaiset, orivesiläiset, tamperelaiset ja vesilahtelaiset. Myös valkeakoskelaiset voivat yhä osallistua kokeiluun, sillä Valkeakosken kiintiössä on vielä vapaana keväällä jakoon tulleita paikkoja.

Kokeilussa valitaan perushammashoitopalvelujen tuottajaksi kokeilussa mukana oleva yksityinen palveluntuottaja. Mukana olevien palveluntuottajien tiedot ovat näkyvillä osoitteessa www.tampere.fi/valinnanvapaus .

Valinnan voi tehdä verkossa tai puhelimitse. Sekä verkko- että puhelinpalvelu aukeavat torstaina 11. lokakuuta klo 13.

Sujuvinta valinta on tehdä osoitteessa www.tampere.fi/valinnanvapaus Valitse suunhoitoyksikkö -sivulla olevalla sähköisellä lomakkeella, johon kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla. Valinta on mahdollista tehdä myös puhelimitse soittamalla numeroon 03 5657 0119. Puhelinpalvelu sulkeutuu kello 15, mutta verkossa kokeiluun voi osallistua senkin jälkeen, mikäli oman kunnan kiintiössä on vielä paikkoja vapaana.

Tutkimusajan valitsemalleen palveluntuottajalle voi varata aikaisintaan maanantaina 15.10.

Kokeilu koskee perushammashoitopalveluja, erikoishammaslääkäritasoinen hoito ei kuulu siihen. Kokeilussa mukana olevilta asiakkailta peritään yksityiseltä palveluntuottajalta saadusta palvelusta Tampereen kaupungilla voimassa olevat asiakasmaksut. Kokeilu jatkuu vuoden 2019 puolelle.

Kokeilu on osa sosiaali- ja terveysministeriön suun terveydenhuollon valinnanvapaus- eli palvelusetelikokeilua.

Kuva: Hallituksen kärkihanke -logo

Projektipäällikkö