Hae
a a

Taidon päivä Vapriikissa lauantaina 14.4. klo 11 – 14

Julkaistu 13.4.2018 8.29

Lauantaina 14.4. vietetään Taidon päivää, jolloin paikalliset Taito-yhdistykset järjestävät käsityöhön liittyvää ohjelmaa eri puolilla Suomea. Taito Pirkanmaa ry:n Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsä osallistuu päivään järjestämällä yhteistyössä Vapriikin kanssa ohjelmaa perheille Birckala 1017 -näyttelyssä. Tarjolla on työnäytöksiä sekä työpajatoimintaa.

Rautakausi ja käsityön juuret ovat olleet Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsän yhtenä teemana tänä lukuvuonna. Näpsäläiset ovat käyneet tutustumassa Birckala 1017 -näyttelyyn, Tursiannotkon arkeologiseen kaivauspaikkaan ja tutustuneet rautakauden ihmisten elämän ja käsitöihin. Opetuksessa on kokeiltu vanhoja käsityömenetelmiä ja -materiaaleja, seikkailtu rautakauden kylässä ja hyödynnetty näitä kokemuksia omissa käsitöissä. Taidon päivän työnäytöksissä nähdään, millaisia taitoja on opittu.

Ohjelma lauantaina 14.4.
Klo 11 Opastus Birckala 1017 –näyttelyyn
Klo 12–14 Työnäytöksiä Birckala 1017 –näyttelyssä
Klo 12-14 Työpaja: Birckala 2018 –amuletti. Non-stop työpaja.
Klo 13 Opastus Birckala 1017 –näyttelyyn

Päivän pääsymaksu: aikuiset lastenlipulla, 6 €. Aktiviteetit pääsymaksun lunastaneille. Yhteistyössä: Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsä.

Teksti Suvi Syynimaa