Nuorisopalvelut palkitsi parhaitaan

Julkaistu 15.1.2018 11.46

Nuorisopalveluissa palkittiin vuoden 2017 työyksikköinä Huippujengi-toiminta ja Wauto. Vuoden työntekijänä palkittiin nuoriso-ohjaaja Jyri Ylikoski. Lisäksi nuorisopalveluiden Hyvä työkaveri –äänestyksessä eniten ääniä sai nuoriso-ohjaaja Arimo Satolan.

Arimo Satola

Vuoden työyksiköinä palkittiin Huippujengi-toiminta ja Wauto. Huippujengi-toiminta on nuorten omaa tapahtumatuotantoa tukevaa toimintaa. Nuoriso-ohjaajat Piritta Brusi, Leena Mäkinen, Miia Nivala ja Laura Sirén ovat työssään hienosti yhdistäneet sekä osallisuuden että kulttuurisen työn eri muotoja. Ensimmäisen toimintavuoden aikana Huippujengi on vakiintunut tiiviiksi osaksi nuorisopalveluiden toimintaa.

Toinen palkituista työyksiköistä on Walkers-auto eli Wauto-toiminta. Wauto pyrkii tavoittamaan nuoria erilaisissa toimintaympäristöissä, joihin perinteiset työmuodot eivät yllä. Wauto on matkailuauto, jolla liikuttiin loppuvuodesta 2017 sellaisissa kaupunginosissa, missä ei esimerkiksi ole pysyvää nuorisotilaa. Toiminnasta vastasivat nuoriso-ohjaajat Mira Julkunen, Riikka Koskela ja koordinaattori Elina Peippo.

Vuoden 2017 työntekijänä palkittiin nuoriso-ohjaaja Jyri Ylikoski. Nuorisopalveluiden esimiehistä koostuvan raadin mukaan Ylikoski on tehnyt esimerkillistä ja pitkäjänteistä työtä Multisillan alueen nuorisotyössä ja sen kehittämisessä. Jyri on pidetty työntekijä sekä asiakkaiden, että yhteistyökumppaneiden parissa. Erityismainintana nuorten kesätyöllistämistoiminta, jossa Jyri opasti, neuvoi ja tuki nuoria esimerkillisellä tavalla.

Nuorisopalveluiden henkilöstä äänestää vuosittain keskuudestaan hyvää työkaveria. Vuoden 2017 Hyvä työkaveri –äänestyksen voitti nuoriso-ohjaaja Arimo Satola. Henkilökunta kuvailee Arimo Satolaa avuliaaksi, ammattimaiseksi, positiiviseksi ja luotettavaksi. Lisäksi Satola on työkaverina toisia tukeva ja tsemppaava.

- Tänään palkittuja nuorisopalveluiden työntekijöitä yhdistää vahva sitoutuminen työhön. Heillä kaikilla on halu ja kyky kohdata nuoria ja tehdä laadukasta työtä nuorten kanssa, nuorisopalvelujohtaja Jukka Etu-Seppälä kertoo.

Nuorisopalvelujohtaja
Jukka Etu-Seppälä