Toimintarahaa tamperelaisille nuorille

Julkaistu 9.8.2017 15.13

Tampereen kaupungin liikunta- ja nuorisoyksikkö jakaa 10 000 euroa nuorten toimintarahaa lapsille tai nuorille järjestettäviin toimintoihin tai tapahtumiin. Toiminnan tulee olla lapsille tai nuorille suunnattua ja tapahtua vapaa-ajalla. Tärkeää on, että toiminnan tai tapahtuman suunnittelussa ja toteutuksessa ovat mukana nuoret itse.

Toimintarahaa voivat hakea nuorten ryhmät, joissa on vähintään kolme henkilöä. Ryhmän jäsenten tulee olla alle 29-vuotiaita ja pääpaino on 13–17-vuotiaissa nuorissa. Nuorten toimintarahalla tuetaan nuorten itse ideoimaa, lapsille ja nuorille suunnattua toimintaa. Toiminta voi olla esimerkiksi kurssi, työpaja, näyttely tai vaikkapa kokonainen tapahtuma.

Toiminnan toteutus tulee olla syyslomalla 16.10.–22.10.2017 tai Pirkanmaan nuorten kulttuuriviikkojen aikana 1.11–30.11.2017. Toimintarahaa hakevalla ryhmällä tulee olla ryhmän osallistujista nimetty yhteyshenkilö. Ryhmällä tulee olla myös nimetty täysi-ikäinen vastuuaikuinen (esim. ohjaaja, huoltaja). Vastuuaikuinen täyttää hakulomakkeen sekä laatii toiminnan järjestämisen jälkeen raportin tapahtumasta ja avustuksen käytöstä yhdessä nuorten kanssa. Mikäli halkijana on nuorten oma työryhmä ilman vastuuaikuista, ryhmällä on mahdollisuus saada nuorisopalveluiden nuoriso-ohjaajan tukea toiminnan järjestämiseen.

Nuorten toimintarahaa ei myönnetä jo olemassa olevaan toimintaan, järjestöjen perustoimintaan eikä laitehankintoihin.

Hakuaika:

Syyslomalla järjestettävät toiminnat 31.8.2017 mennessä