Puistofiesta täyttää koko Hämeenpuiston sunnuntaina 13.8.

Julkaistu 7.8.2017 13.00

Tampereen suosituimpiin kaupunkitapahtumiin kuuluva Hämeenpuiston Puistofiesta järjestetään sunnuntaina 13.8.2017 kello 11 – 16. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Hämeenpuisto täyttyy kauttaaltaan harrastuksista, musiikista, toiminnasta ja tunnelmasta. Yi 150 tamperelaista yhdistystä, seuraa, yritystä ja yhteisöä pystyttää päivän ajaksi toimipisteen ulkosalle ja kutsuu kaikki tutustumaan ja kokeilemaan toimintaansa.

Tapahtumassa voi kokeilla muun muassa miekkailua, ultimatea, kitaran- ja rummunsoittoa, huonepakopelejä ja rivitanssia. Lisäksi mukana ovat Puistofiestan perinteisesti pidetyimmät pisteet kuten paloauto, pienten lasten pomppulinna ja tiedekokeilupiste.

Ohjelmaa on kolmella lavalla. Päälavalla lapsia viihdyttävät Pikku Papun Orkesteri ja Taikuri Marko. Aikuisten kannattaa bongata kansainvälisestikin keikkailevat folkrock-yhtye Greenrose Faire ja popkanteletar Ida Elina. Päälavalle nousevat myös televisiosta tuttu Danny’s Bollywood Dance Crew ja torvitaiturit Auringonlaskun ratsastajat. Juontajana toimii Simo Frangén.

Etelälavalla Pyhäjärven päässä lavalle nousee Puistokonserttisarjan esiintyjiä, tulevia tamperelaistähtiä: Huojuva komppi, Aimo Laitamo trio, Tammela 33100, Matti ja Verka. Pohjoislavalla Näsinkallion suunnalla nähdään aina tasalta ja puolelta harrastusesityksiä miekkailusta näyttämötaisteluun ja tanssista improvisaatioteatteriin. Lisäksi lavalla esiintyvät Tampereen lapsi- ja nuorisokuoro ja Tampereen ukuleleorkesteri.

Tapahtuman järjestävät Visit Tampere Oy ja Tampereen kaupungin kulttuuripalvelut

Asiantuntija
Inka Helin