Syyskuussa vietetään Liikkumisen unelmakuukautta

Julkaistu 24.8.2016 14.50

Syyskuussa vietetään ympäri Suomea sekä myös Tampereella Liikkumisen unelmakuukautta. Liikkujan viikkoa vietetään 16.-22.9. Liikkumisen unelmakuukaudesta matka jatkuu ensi vuoteen 2017, jolloin vietetään Liikkumisen unelmavuotta osana Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuotta.

Syyskuussa vietettävän Liikkumisen unelmakuukauden aikana rohkaistaan ihmisiä arkiliikunnan kokeiluihin ja yhteistyöhön. Arjen liikkumista tuetaan muun muassa teemapäivillä ja -viikoilla, pop up-tapahtumilla, avoimilla kokeilutreeneillä, lajikokeiluilla, haastekampanjoilla, kävelykokouksilla ja hissittömillä työpäivillä.

-Tampereella voi syyskuussa esimerkiksi ansaita ilmaisen bussilipun jumpaten. Ilmaislipun voi tienata 20 kyykyllä autottomana päivänä 22.9. Syyskuussa pääsee nauttimaan myös elämyksellisistä bussimatkoista, kun SPR ja ja Laulu Siskot ry lausuvat runoja ja laulavat busseissa kanssamatkustajien iloksi. Päiväkotien pihoilla on syyskuussa sunnuntaisin maksuttomia ulkotreenejä, joihin voi ottaa lapsetkin mukaan. Myös useat seurat ja yhdistykset tarjoavat maksuttomia kokeiluja ja kaupunginosissa järjestetään liikuntaneuvontakiertuetapahtumia, kertoo projektipäällikkö Johanna Riippi Liikkuva Tampere -projektista.

Ideoita liikkumiseen ja tapahtumia voi jakaa kaikille avoimessa www.liikkuvatampere.fi - verkkopalvelussa. Samalla olet myös mukana rakentamassa Suomen itsenäisyyden juhlavuoden sisältöjä. Kaikkien syyskuun loppuun mennessä ideoita tai tapahtumia jakaneiden kesken arvotaan hienoja palkintoja. Nyt on mahdollisuus voittaa muun muassa Rion olympialaisissa olleita Suomen kisajoukkueen Tunturi-polkupyöriä sekä risteilylahjakortteja Tukholmaan. Liikkumisen unelmakuukauden taustalla on Unelmat liikkeelle -verkosto, jossa on mukana 130 paikkakuntaa eri puolilla Suomea. Tavoitteena on osallistaa, innostaa ja verkottaa ihmisiä ja toimijoita.

Hyvinvointikoordinaattori
Johanna Riippi