Hatanpään valtatien jalankulku- ja pyörätien rakennustyöt alkavat vapun jälkeen

Julkaistu 29.4.2016 13.03

Hatanpään valtatien länsipuolen kevyen liikenteen väylää uusitaan tänä vuonna Hatanpäänkadulta Nuolialantielle saakka. Katutyöt alkavat valmistelevilla töillä vapun jälkeisellä viikolla, ja väylän pitäisi valmistua syyskuun loppuun mennessä.

Rakennettavan uuden kevyen liikenteen väylän pituus on noin 1500 metriä. Hatanpään valtatien länsipuolen nykyinen yhdistetty jalankulku- ja pyörätie muutetaan erotetuksi pyörätieksi ja jalkakäytäväksi. Pyörätie sijoittuu pääosin nykyisen kevyen liikenteen väylän paikalle, ja jalkakäytävä tulee pyörätiestä erotettuna sen länsipuolelle. Pyörätie on kaksisuuntainen.

Kevyen liikenteen väylälle rakennetaan uusi valaistus katuosuudelle Hatanpäänkatu -Hatanpään puistokuja. Lisäksi liittymäalueilla tehdään liikennevalomuutoksia.

Työnaikaiset liikennejärjestelyt tulevat vaikuttamaan etenkin kevyen liikenteen kulkureitteihin työmaan alueella, joten pyöräilijöiden ja kävelijöiden kannattaa käyttää vaihtoehtoisia kevyen liikenteen yhteyksiä.

Rakennustyön pääurakoitsija on Annala Yhtiöt Oy.

Pääurakoitsija, Annala Yhitöt Oy:
Pekka Annala

Rakennustyöt, Annala Yhtiöt Oy