Kanjonin sillan peruskorjaus käynnistyi

Julkaistu 15.4.2016 9.59

Kanjonin läntisen sillan peruskorjausurakka on käynnistynyt tällä viikolla alapuolisten rakenteiden korjauksilla. Toukokuun puolivälissä alkavat sillan kannen ja reunapalkin korjaustyöt. Tässä työvaiheessa ajoradan ja kevyen liikenteen väylän kaistoja joudutaan kaventamaan ja nopeusrajoitus pudotetaan työmaan kohdalla 30 kilometriin tunnissa.

Kesäkuun puolivälistä elokuun loppuun liikenne ohjataan kokonaan Kanjonin itäiselle sillalle. Käytössä on vain yksi ajokaista Hervannan suuntaan, joten työstä aiheutuu merkittäviä liikennehaittoja erityisesti Hervannan suuntaan ajettaessa.

Kanjonin silta on valmistunut vuonna 1975, ja siltaan on tullut laajasti erilaisia vauriota. Korjausurakassa uusitaan itäinen reunapalkki ja kaide, päällysrakenteet, vesieristykset ja kuivatuslaiteet. Sillan alapuolisista rakenteista poistetaan huonokuntoinen betoni ja valetaan uusi tilalle. Sillan pilareille tehdään vahvistustoimenpiteitä.

Sillan pääurakoitsijana on Lemminkäinen Infra Oy, ja työ valmistuu lokakuussa 2016.

Rakennuttamispäällikkö
Petri Kantola