Hämeenkadun länsipäässä korjataan katukiveyksen painaumia

Julkaistu 16.3.2016 9.42

Hämeenkadun länsipäässä Näsilinnankadun ja Hämeenpuiston välisellä katuosuudella korjataan nupukiveysten painaumia sekä ajoradan että suojateiden kohdilla. Työt alkavat keskiviikkona 16.3.2016 ja jatkuvat huhtikuulle. Töitä tehdään kevään keliolosuhteiden mukaan ja työmaa saattaa pysähtyä, mikäli päivisinkin tulee kovia pakkasjaksoja.

Töiden takia joudutaan väliaikaisesti sulkemaan kadun kaistoja sekä kaventamaan suojateiden kohtia.

Korjaustyö alkaa kadun pohjoisreunalta Näsilinnankadun puoleisesta päästä ja etenee kohti Hämeenpuistoa. Kun pohjoispuolen korjaustyöt on saatu tehtyä, siirrytään kadun eteläreunalle. Bussipysäkkien paikkoja joudutaan siirtelemään työn edetessä joko eteen- tai taaksepäin, ja ihmisiä kehotetaan tarkkaavaisuuteen pysäkkien ja linjanumeroiden suhteen.

Kadun pohjoisreunan kaista ja suojateitä joudutaan pitämään suljettuina nupukiveysten pohjien kovettumisen takia, vaikka työt eivät olisi käynnissä. Hämeenkadun vanhoja nupukiviä ei vaihdeta, vaan ne käytetään uudestaan. Mahdollisesti muutamia rikkinäisiä kiviä joudutaan korvaamaan varastossa olevilla vanhoilla nupukivillä.

TYön toteutus, Tampereen Puutarha-Center Oy:
Työnjohtaja
Kimmo Lahti